Avatar billede oldnick Nybegynder
20. maj 2009 - 11:37 Der er 6 kommentarer

Sammensæt inctance name så den kan bruges i et for loop?

Hej, er der nogen som kan forklare hvordan jeg kan få nedenstående til at virker. Det drejer sig om at jeg har 5 kasser (box_1, box_2 ...) som skal udfører nedenstående handling.

Mit spørgsmål er hvordan jeg får den til at forstå at det er et instance navn?

<code>
import mx.transitions.Tween;
import mx.transitions.easing.*;

/* Denne dele skal erstattes af for loop!
var handler = new Tween(box_1, "_y", Bounce.easeOut, (box_1._y-100), box_1._y, 30, false);
var handler = new Tween(box_2, "_y", Bounce.easeOut, (box_2._y-110), box_2._y, 35, false);
var handler = new Tween(box_3, "_y", Bounce.easeOut, (box_3._y-120), box_3._y, 35, false);
var handler = new Tween(box_4, "_y", Bounce.easeOut, (box_4._y-110), box_4._y, 25, false);
var handler = new Tween(box_5, "_y", Bounce.easeOut, (box_5._y-130), box_5._y, 30, false);
*/

var i:Number;
var myVar:String;
var myVar = "box_";

for (i=1; i<6; i++) {

    var handler:Tween = new Tween(myVar[i], "_y", Bounce.easeOut, (myVar[i]._y-100), myVar[i]._y, 30, false);

    trace(myVar);
    trace(i);

}
</code>

Alternativt forsøg
<code>
function bounceFunc(instanceName_mc:String) {

    var handler:Tween = new Tween(instanceName_mc, "_y", Bounce.easeOut, (instanceName_mc._y-100), instanceName_mc._y, 30, false);

    }

var i:Number;

for (i=1; i<6; i++) {

    bounceFunc("box_"[i]);
    trace(bounceFunc);

}
</code>
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
20. maj 2009 - 15:40 #1
Du skal have fat i deres parent.

container.box_1 == container["box_1"]

så du kan gøre følgende

for(i=1;i<6;i++){
    var handler:Tween = new Tween(container["box_"+i], "_y", Bounce.easeOut, (myVar[i]._y-100), myVar[i]._y, 30, false);
}

container skal selvf udskiftes med den korrekte parent, en kan ikke se hvad det er udfra din kode.
Avatar billede oldnick Nybegynder
25. maj 2009 - 12:01 #2
Tak, for dit svar.

Hvis det nu er _root så skal container vel være "_root"?

Jeg tester det lige. :)
Avatar billede oldnick Nybegynder
25. maj 2009 - 12:20 #3
Jeg har lidt problemer med at få det til at virker.

Denne kode bliver kaldt af en "setTimeout(firstAnima,100);" men der sker ikke noget i animationen.

Mine movieClips ligger i root og hvis jeg skriver _root.["box_"+i] får jeg en fejl, det vel fordi det ikke er en gyldig sammen sat sti (_root.["box_"+i])?

function firstAnima():Void {

for (i = 1; i < 6; i++) {

var boxName:Object;
var boxName = ["box_"+i];

new Tween(boxName, "_y", Elastic.easeOut, (boxName._y-100), boxName._y, 40, false);

trace(boxName);
trace(i);

}

Avatar billede anitavizdk Nybegynder
25. maj 2009 - 12:44 #4
prøv følgende:

function firstAnima():Void {

for (i = 1; i < 6; i++) {

new Tween(_root["box_"+i], "_y", Elastic.easeOut, (_root["box_"+i]._y-100), _root["box_"+i]._y, 40, false);

}

Avatar billede oldnick Nybegynder
25. maj 2009 - 12:56 #5
Tak, det virker perfekt!

Altså så gælder det når man sammensætter en "sti" hvor man laver navne skal man ikke bruge (.) mellem parent og ["navn"+i].

Virker
Eks.: _root.container["navn"+i]

Virker ikke
Eks. _root.container.["navn"+i]

Er dette rigtigt?

Jeg har et andet spørgsmål som lige et kommet op, du måske kan svare hurtigt på (jeg lægger selvfølgelig lidt ekstra points oven i ;)

Hvordan kan jeg få firstAnima() til at sende det values med i en setTimeout(firstAnima,100); ?

Eks.: setTimeout(firstAnima(box_1),100);
Avatar billede anitavizdk Nybegynder
25. maj 2009 - 18:38 #6
Det er korrekt forstået.

_root.test._y = _root["test"]._y

Du kan sende argumenter med til din function således:
setTimeout(firstAnima(box_1),100,"hej","med","dig");

function firstAnima(arg1,arg2,arg3):Void {
trace(arg1);
trace(arg2);
trace(arg3);
for (i = 1; i < 6; i++) {

new Tween(_root["box_"+i], "_y", Elastic.easeOut, (_root["box_"+i]._y-100), _root["box_"+i]._y, 40, false);

}