Avatar billede kunde Nybegynder
08. juli 2001 - 22:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

url

jeg har en her ...i en søge funktion fra en db får jeg resultatet vist i en tabel, jeg vil nu ha\' id\'
til at linke til en fil der viser detalejer,hvis jeg indsætter dette...
<td ><a href=\'vis_data_alt.asp?id=<%=id%><b>Ok</b></a></td> for jeg denne fra explorer....

Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl fejl \'800a0409\'

Strengkonstanten er uafsluttet

/kar/search1.asp, linje 78

Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=<%=id...her er ikke afsluttet
kan nogen hjælpe

Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 22:20 #1
Må vi se hele sætningen?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. juli 2001 - 22:20 #2
Du har glemt et \" et eller andet sted. Lad os se noget mere kode omkring linje 78
Avatar billede well_r Nybegynder
08. juli 2001 - 22:21 #3

<td width=1 height=20 id=black>
<tr>
  <td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=<% id %>

eller sådan noget.fatter minus af ASP :(
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 22:22 #4
Du kan vel ikke skrive <%=id%> midt i en response.write?!
Så afbryder du jo koden og starter igen, samt laver en response.write igen - det er vel noget makværk?
Avatar billede webwally Nybegynder
08. juli 2001 - 22:22 #5
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men:

Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=<%=id

Kan ikke bruges til noget, fordi man kan ikke skrive <%blabla%> midt inde i et ASP-script. Prøv dette:

Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=(\"id\")

Hvis jeg altså forstår det rigtigt, men det burde så heller ikke du ordenligt, med mindre at variablen ID er = med noget i forvejen.
Avatar billede retep Nybegynder
08. juli 2001 - 22:23 #6
jamen du bruger jo også <%=id selv om du allerede har startet ASP\'en.

Prøv noget i stil med:

Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=\"& id
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. juli 2001 - 22:24 #7
Response.write \"<td ><a href=\'vis_data_alt.asp?id=\" & =id & \"<b>Ok</b></a></td>\"
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
08. juli 2001 - 22:25 #8
Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=\" & id & \"..resten..\"
Avatar billede zoidberg Nybegynder
08. juli 2001 - 22:25 #9
<td ><a href=\'vis_data_alt.asp?id=\" & id & \"\'><b>Ok</b></a></td>
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 22:25 #10
webwally >> Så brokker den sig da først når man laver to enkelt \"\'er i en R.W?

Mon ikke nærmere det skal være:

Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><A href=\"\"vis_data_alt.asp?mode=\" & mode &\"\"\">
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
08. juli 2001 - 22:25 #11
moonduck > ikke & =id &
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. juli 2001 - 22:25 #12
DEt kører slet ikke lige for mig.. Glem mig..
Avatar billede webwally Nybegynder
08. juli 2001 - 22:26 #13
haha nu er der vidst slået rekord i at skrive det samme flest gange
Avatar billede tommyf Nybegynder
08. juli 2001 - 22:26 #14
Arrrgggg, ALT for langsomt :o(
Avatar billede kunde Nybegynder
08. juli 2001 - 23:18 #15
her er lidt mere kode......  Do until rs.eof
                    Response.Write \"<CENTER>\"
                    Response.Write \"<table border=0 width=400 height=1 id=black cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td></td></tr></table>\"
                    Response.Write \"<table border=0 bgcolor=#ededf0 height=20 width=400 cellspacing=0 cellpadding=0>\"
                    Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=<%=id%><b>Ok</b></a></td><td width=175><b class=\'text\'>\" & rs(\"produkt\") & \"</b></td><td width=15></td><td width=125><b class=\'text\'>\" & rs(\"model\") & \"</b></td><td width=5></td><td width=30 align=left><b class=\'text-vn\'>\" & rs(\"link\") & \"</a></td><td width=5></td><td width=65 align=right><b class=\'text-vn\'><A HREF=\'http://www.proparts.dk/asppriser/html/tlf9-log.htm\' OnFocus=\'this.blur()\' CLASS=\'link-picture\' target=\'_top\'>log ind</A></b></td><td width=15></td><td width=1 height=20 bgcolor=#000000></td></tr>\"
                    Response.Write \"</table>\"
                    Response.Write \"</CENTER>\"

                    rs.movenext
                Loop
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
08. juli 2001 - 23:26 #16
OBS: Du har mindst en uafsluttet TD og bruger tags som ikke længere er i HTML standarden.

Do until rs.eof
      Response.Write \"<CENTER>\"
      Response.Write \"<table border=0 width=400 height=1 id=black cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td></td></tr></table>\"
      Response.Write \"<table border=0 bgcolor=#ededf0 height=20 width=400 cellspacing=0 cellpadding=0>\"
      Response.Write \"<tr><td width=1 height=20 id=black><td width=10></td><td><a href=\'vis_data_alt.asp?id=\" & id & \"<b>Ok</b></a></td><td width=175><b class=\'text\'>\" & rs(\"produkt\") & \"</b></td><td width=15></td><td width=125><b class=\'text\'>\" & rs(\"model\") & \"</b></td><td width=5></td><td width=30 align=left><b class=\'text-vn\'>\" & rs(\"link\") & \"</a></td><td width=5></td><td width=65 align=right><b class=\'text-vn\'><A HREF=\'http://www.proparts.dk/asppriser/html/tlf9-log.htm\' OnFocus=\'this.blur()\' CLASS=\'link-picture\' target=\'_top\'>log ind</A></b></td><td width=15></td><td width=1 height=20 bgcolor=#000000></td></tr>\"
      Response.Write \"</table>\"
      Response.Write \"</CENTER>\"

                    rs.movenext
                Loop