Avatar billede bongii Nybegynder
20. maj 2009 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med fixed position

Hej.

Jeg har denne kode. Den virker fint i FF, men ikke i IE.

Det skal være fixed position, fordi der kan komme scroll på siden.

Jeg ved at problemet er løst hvis doctype ændres til en valid type, men scriptet skal integreres i et cms modul, så jeg kan ikke ændre doctype.

Er der en der har en løsning, så scriptet også virker i IE. I kan se hvordan siden skal se ud i FF

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <meta name="description" content=""/>
    <meta name="keywords" content=""/>
    <title>Untitled</title>

    <style type="text/css">
    div {
        border:1px solid blue;
        width:200px;
        height:200px;
        background:red;
        position:fixed;
        top:50%;
        left:50%;
        margin: -100px 0 0 -100px
    }
    </style>

</head>
<body>

<div id="test">Test</div>

</body>
</html>
Avatar billede notes2c Nybegynder
20. maj 2009 - 16:22 #1
Det vil kun virker i IE hvis du definere en fuld doctype

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Avatar billede bongii Nybegynder
25. maj 2009 - 09:07 #2
ja jeg kunne heller ikke finde en løsning for IE. Har løst det med javascript