Avatar billede Haule73 Nybegynder
19. maj 2009 - 18:28 Der er 11 kommentarer

Har problemer med netværkskort

Hej Alle

Jeg har en HP Pavilion dv6000 som jeg lige har nedgraderet fra Vista til Windows XP Home Edition men har nu det problem at jeg ikke kan komme på internettet. Hvis jeg går ind i netværksindstillinger er der ingenting selvom at jeg har ledning i og kan ikke gå på internettet. Tror selv at det er fordi der mangler en driver til netværkskortet, men kan ikke finde en driver til den.

Er der nogen der forstand på sådan noget så hjælp.
Avatar billede mork26 Nybegynder
19. maj 2009 - 18:36 #1
hejsa..

hmm tror muligvis at du er inde på noget af det rigtige med at den er en netværks driver som mangler..

jeg bruger selv programmet Everest til og lokalisere hvad der sidder i min maskine hvis man nu ikke kan huske det..

du kan downloade en try her

http://www.lavalys.com/products.php?lang=en&page=11
Avatar billede mchlbk Praktikant
19. maj 2009 - 18:48 #2
Den problemstilling er meget almindelig med Vistanedgraderinger, da der ikke nødvendigvis findes xp-drivere til vistahardware.

Findes driverne ikke må du vende tilbage til vista eller prøve eksempelvis ubuntu.

DriverMax http://small.drivermax.com/soft/dmx/drivermax.exe eller Driver Detective http://www.drivershq.com/Download.aspx kan muligvis lokalisere den manglende driver. Hvis den findes.
Avatar billede Haule73 Nybegynder
19. maj 2009 - 19:17 #3
Har allerede Ubuntu på min ene partition og der kan jeg godt gå på internettet men lagde XP på en anden partition fordi jeg snart skal på efterskole og har brug for XP til Office pakken
Avatar billede Haule73 Nybegynder
19. maj 2009 - 19:41 #4
Har fundet driveren med everest men kan stadig ikke få internettet til at virke nogle der en ide hvad jeg kan gøre
Avatar billede mchlbk Praktikant
19. maj 2009 - 21:11 #5
Kan du se i enhedshåndtering om driveren er installeret og virker?

_Skal_ du bruge MS Office? Ubuntu kommer jo med Open Office, som både læser og gemmer i Microsofts formater hvis man indstiller den til det...
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 23:35 #6
Avatar billede Haule73 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:18 #7
Der står der mangler Ethernet-controller
Avatar billede Haule73 Nybegynder
20. maj 2009 - 16:04 #8
Har fundet ud af at jeg ikke har aktiveret min XP kan det måske have noget med det at  gøre???
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2009 - 16:35 #9
Nej, det har næppe noget med aktivering af XP at gøre.
Har du prøvet at downloade driveren fra der hvor jeg fortalte dig.
Avatar billede Haule73 Nybegynder
20. maj 2009 - 16:47 #10
Jeg ved ikke hvad det er for en kan du evt. sige hvad for en jeg skal hente
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2009 - 14:58 #11
Hmm... Broadcom Wireless LAN Driver
Ikke lige det du har brug for, undskyld. Jeg skulle have kigget bedre efter.