Avatar billede bac Nybegynder
19. maj 2009 - 13:21 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af database connection MySQL

Det er helt utroligt svært at søge herinde, så jeg bliver nødt til at stille et spørgsmål. Jeg ønsker at oprette forbindelse til min MySQL db, men det fungerer ikke rigtigt. Jeg bruger en Listbox og en knap.

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
                string MyConString = "SERVER=localhost:3306;" +
                    "DATABASE=CMS;" +
                    "UID=root;" +
                    "PASSWORD=bacarden;";
                MySqlConnection connection = new MySqlConnection(MyConString);
                MySqlCommand command = connection.CreateCommand();
                MySqlDataReader Reader;
                command.CommandText = "select * from nyheder";
                connection.Open();
                Reader = command.ExecuteReader();
                while (Reader.Read())
                {
                    string thisrow = "";
                    for (int i = 0; i < Reader.FieldCount; i++)
                        thisrow += Reader.GetValue(i).ToString() + ",";
                    TextBox1.Text.Insert(1, thisrow);
                    //TextBox1.Items.Add(thisrow);
                }
                connection.Close();
            }
Avatar billede j3ppah Novice
19. maj 2009 - 13:29 #1
//Åbner min connection
            SqlConnection con = new SqlConnection("Data Source=SERVER;Initial Catalog=DATABASE;Integrated Security=SSPI");
            try
            {
                con.Open();

                //Fyrer min query af.
                SqlCommand sqlCom = new SqlCommand("QUERYEN", con);
                //Læser data
                SqlDataReader rdr = sqlCom.ExecuteReader();

                //Laver en while lykke, der sig så længe den læser en linie data fra SQL
                if (rdr.HasRows)
                {
                    listBox1.Items.Clear();
                    while (rdr.Read())
                    {
//husk at have en class som den kan skrive dataen til

                        Class s = new Class(BlaBla), rdr.GetString(rdr.GetOrdinal("Kolonne navn")));//, rdr.GetInt32(rdr.GetOrdinal("Kolonne navn")));
                        listBox1.Items.Add(s);
                        al.Add(s);
                    }

                else
                {
                //besked hvis der ikke er linier
                    MessageBox.Show("Besked");
                }
                rdr.Close();
                //con.Close();
            }
            catch ( Exception excep ) { Console.WriteLine( excep.Message ); };

Virker til MSSQL, så burde vel også virke til MY SQL
Der er selvfølgelig nogle ting, som skal skrives lidt om, men regner jeg med du har styr på.
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. maj 2009 - 14:45 #2
Hvilken fejl får du?