Avatar billede a55697 Nybegynder
19. maj 2009 - 09:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udlæsning af data til sperat fane

Hej rødder

Jeg har en mappe, der rummer knap 100 faner som en anden har leveret. Jeg vil gerne udlæse specifikke oplysninger fra hver faner til en ny fane.

Konkret:
Fane "0189", celle A2 (et personnavn) + celle g2 (løndata) + celle h29 (periode)derefter Fane "9898", celle A2 (et personnavn) + celle g2 (løndata) + celle h29 (periode).

Skal udlæses til en ny fane, hvor oplysningerne fra fanerne er placeret på række - dvs. oplysningerne fra fane "0189" ligger i cellerne a2, b2, c2 > oplysningerne fra fane "9898" ligger i cellerne a3, b3, c3. Osv.
Avatar billede anton73 Nybegynder
19. maj 2009 - 11:31 #1
Avatar billede a55697 Nybegynder
19. maj 2009 - 11:36 #2
Et fint bud - jeg havde mere tænkt en makro/VB code der automatisk hopper fra fane til fane
Avatar billede anton73 Nybegynder
19. maj 2009 - 11:47 #3
OK. Jeg er ikke den store haj til Excel sidder selv og nørkler med det nu og faldt netop over den artikel. Held og lykke.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 13:22 #4
Jeg har godt bemærket, at du har tænkt dig noget makro/VB code, men du kunne måske også overveje følgende:

I det ark hvor du ønsker at samle oplysningerne gør du følgende:
Markerer kolonne A og formaterer som tekst.
Fra A2 og nedefter skriver du navnene på alle dine ark
I B2 skriver du formlen: =INDIRECT(A2&"!A2")
I C2 skriver du: =INDIRECT(A2&"!G2")
I D2 skriver du: =INDIRECT(A2&"!H29")
(INDIREKTE hvis du bruger dansk version)
Marker B2:D2 og træk i fyldhåndtaget i nederste højre hjørne af celle D2 så langt ned som du har arknavne i kolonne A.

Du kan bruge følgende kode til at lave en liste over alle arknavne.

Sub ListOutSheetNames()
Application.ScreenUpdating = False
    Dim Nsheet As Worksheet
    Set Nsheet = Sheets.Add
    Dim WS As Worksheet
    Dim r As Integer
    r = 1
    For Each WS In Worksheets
    If WS.Name <> Nsheet.Name Then
        Nsheet.Range("A" & r) = WS.Name
        r = r + 1
        End If
    Next WS
    Application.DisplayAlerts = False
    Application.DisplayAlerts = True
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Hans
Avatar billede a55697 Nybegynder
19. maj 2009 - 16:00 #5
det funker - tak. jeg ser lige hvordan jeg kommer til at kunne give point