Avatar billede cool_code Nybegynder
18. maj 2009 - 23:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Satelit spørgsmål

Hej

Er der nogen der ved noget om satelitter. Mit problem er at jeg er ved at finde ud af om jeg:

* Har mulighed for at tage den mexicanske tv-kanal Galavision (som leveres af univision)
* Hvordan man kan betale sig til at få et kort (hvis det er muligt)

Men jeg ved ingenting om satelitter. Dog har jeg via Lyngsat.com fundet ud af at den ligger på:

* http://www.lyngsat.com/sm5.html (satelit SatMex 5)
* 3940 Htp 12 (aner ikke hvad det er)

Jeg har idag Canal Digial med en parabol med enkelt hoved - indstillet til Canal Digital.

Har jeg mulighed or - på en eller anden måde - at kunne se denne kanal?

Håber nogen ved lidt om dette og kan hjælpe.

\cool_code
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. maj 2009 - 09:15 #1
Både og, vil jeg sige.

Selvfølgelig har du mulighed for at tage kanalen, om det så kræver et kort, og hvorfra dette eventuelt skal skaffes ved jeg ikke.

Men afhængig af hvor stor din skål er, kan du måske få sat flere hoveder på, så du kan tage kanaler fra flere forskellige satelliter. Tror dog at afstanden mellem Canal Digital (som du sikkert tager på Thor satelliten på 0.8°W) og så til SatMex 5 som er på 116,8°W. Men igen det kommer an på hvor stor din skål er, ellers må du have endnu en parabol op.
Avatar billede cool_code Nybegynder
05. oktober 2010 - 20:19 #2
Svar