Hejsa, nu står jeg og skal lanceret et multiplayer online spil, men der kan både:
- Ændres i parameter (ved login, jeg bruger faktisk kun en parameter som fortæller navnet, det kan jo bare ændres)
- Læse sockets der bliver sendt frem og tilbage fra client og server
- Decrypte java filen og læse dens indhold
- Læse hvor java/class filen er placeret.
Kan nogle give mig nogle gode råd til at beskytte det hele bedst muligt og eventuelt en mulighed for at andre ikke kan logge ind på alle andre brugere via <parameter ?
Først og fremmest kan jeg vel dele lidt information med dig.
Det er altid til at se hvilke .class filer der bliver kaldt som standard, men hvis du i denne bruger en anonym klasse, vil der også være en $.class fil, som ikke kan ses direkte, og som skal bruges for at decompile .class filen, og derved aflæse hvilke andre .class filer der er.
man kan ALTID aflæse hvad man selv sender via netværket, og dette kan du jo ikke blokkere for. Brugeren skal jo kunne læse alle filer for at programmet virker. Men du kan certificere dit program, og derved bruge en socket til at hente de andre .class filer og indlæse dem dynamisk i den allerede kørende virtuelle maskine. Men det er da vel ret omstændigt...
Sidste ting. Hvorfor skrive brugernavn direkte i parameter, hvorfor ikke skrive det i kode? krypter det og dekrypter parameteren i programmet...
og så krypter al din data, både det du sender og det du modtager. Brug en stadard digital signatur, så er det kun din server der kan bruge data til noget når de først er krypteret...
Mine ideer vil vaere: - applet koden maa ikke indeholde nogen som helst former for hemmeligheder - al game logik skal implementeres paa serveren - du definerer en protokol mellem client og server - det er altid clients som conencter til server - foerste funktion er login hvor brugeren skal angive baad brugernavn og password - ved login validerer serveren brugernavn/password og returnerer et token - dette token sender client med alle efterfoelgende requests
Java obfuskering og JS pakning giver ikke meget sikkerhed.
Men hvis username/password skal indtastes for at kunne noget som helst og det checkes på serveren, så burde du være OK.
PS: SHA er signing ikke kryptering.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.