Avatar billede sdh Mester
18. maj 2009 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet rækker (makro)

Hej

Jeg har tidliger benyttet mig af en makro til at skjule rækker hvor celler E:L inderholder 0.:

Nu ønsker jeg <t makroen omskrives så den sletter rækkerne istedet for at skjule dem.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Makroen er:

Sub hide()
Const FirstCol As String = "E"
Const LastCol As String = "L"
Dim rrow As Long
Dim shts As Sheets
  Dim sh As Worksheet
  Set shts = ActiveWindow.SelectedSheets
  ActiveSheet.Select
  For Each sh In shts
For rrow = 2 To ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    If Application.WorksheetFunction.CountIf(Range(FirstCol & rrow, LastCol & rrow), "0") = _
        Range(FirstCol & rrow, LastCol & rrow).Columns.Count Then Rows(rrow).Hidden = True
Next
  sh.Activate
  Next
  shts.Select

End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
18. maj 2009 - 11:11 #1
Prøv at indspille en makro, der sletter rækker - så er du på vej...
Avatar billede rexden1 Nybegynder
18. maj 2009 - 11:44 #2
Du ændre denne linje:

Rows(rrow).Hidden = True

til denne linje:

Rows(rrow).EntireRow.Delete
Avatar billede sdh Mester
18. maj 2009 - 12:07 #3
Hej rexden1

Har erstattet linjen - men får en fejlmeddelse:Metoden delete for klassen Range mislykkes.????
Avatar billede sdh Mester
19. maj 2009 - 09:02 #4
Hej Rexden1

Fik sat din linje forkert ind - men har rettet og nu virker makroen delvist. Sletter kun linierne delvist i modsætning til da makroen skjulte linierne.Bliver derfor nød til at at kører makroen op til 5 gange før alle linier med 0 værdier er slettet.

Har tænkt på om makroen kan afgrænses til et bestemt område for at øge hastigheden på makroen - har du nogle forslag til ovenstående?

SDH
Avatar billede sdh Mester
25. maj 2009 - 08:29 #5
Opretter nyt spørgsmål, da jeg har fundet ud af at modificering af tidl. makro ikke er løsningen.
Som tak for dit indlæg og delvise brugbare løsning vil jeg dog godt uddele point til dig Rexden1.