Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 19:44 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

DOS-netværk mellem serial-ports

Jeg har to PC\'er - en (klienten) pc med win 98, og en gammel pc, 486\'er med MS DOS 6.2) - jeg har prøvet at køre dos 6.2\'s netværks-programmer intersvr/interlnk, med det resultat windows nægtede at loade...

Nogen der kender et program som kan køre fra dos på BEGGE maskiner? Dvs. en server-del og en klient-del. - det skulle gerne være sådan jeg har mulighed for at eksekvere commands på serveren (486\'eren), da det skal være dosbaseret...

Avatar billede Techwork Praktikant
08. juli 2001 - 20:10 #1
Det eneste jeg lige kan komme på er fastlynx, men det er kun til at overføre filer enten via parallelport eller serielport.
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 20:14 #2
hvis det er det der er, må jeg leve emd det - men ved du hvor jeg kan få fat i det henne?
Avatar billede Techwork Praktikant
08. juli 2001 - 20:17 #3
Du kan hente en demo her:
http://www.sewelld.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 20:32 #4
X-tra>> fastlynx virker som intersvr/interlnk kun over seriel porten.

dybfryser>> Hvis du kopiere intersvr eller interlnk til windows, kan du så ikke starte det i en dos session, og hvis ikke hvilke fejl kommer den så med?
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2001 - 20:55 #5
james: jeg bruger det da over parallel
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juli 2001 - 20:57 #6
Ja det er også rigtigt, seriel og parallel, men det kan begge programmer stadig.
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 21:15 #7
Det er meget godt det hele, men jeg kan ikke se det smarte i at rbuge demo-versionen, da jeg ikke kan kopiere filer på tværs af computerne :(
Avatar billede jelzin101 Praktikant
08. juli 2001 - 21:18 #8
jeg kommer i tanke om et dosprog. som faktisk var sk.... nemt og virkede jeg mener det var norton commander eller sådan noget - man startede det i hvertfald med nc.exe.....
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 21:19 #9
virker det også som netværk over serielle porte?
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 21:23 #10
Jeg har en gaaaaaaammel ver af Norton Commander liggende, men der står intet om netværk :(
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 21:25 #11
okai... 100 point til den der kommer med et svar... i får pointene via et nyt spørgsmål jeg laver, så
Avatar billede dybfryser Nybegynder
08. juli 2001 - 21:27 #12
.... ellers må jeg bare bide i det sure æble og lave et selv.. :(
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. juli 2001 - 00:01 #13
dyb>> det dér med netværket er i en af menuerne...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 00:06 #14
I norton commander er der i en af menuerne noget der hedder link, det er et link via parallel eller seriel. Det er ikke et netværk, men et link, og det virker fint.

Hvad sker der når du ligger interlnk over på win98 maskinen, jeg kan nemlig godt få det til at virke......
Avatar billede dybfryser Nybegynder
09. juli 2001 - 00:18 #15
Jeg smider device=c:\\bla-bla\\interlnk.exe ind i config.sys (sidste linie), og når min maskine så loader, står den stille i dos, et par sek. efter linierne er loaded i config.sys - og så står den bare der med konstant lys i aktivitets-knap og røre sig ikke ud af stedet...
Avatar billede dybfryser Nybegynder
09. juli 2001 - 00:19 #16
det skal lige sige det virker, når intersvr ikke kører på serveren når jeg rebooter klienten, men kører serveren når jeg booter klienten, går det galt
Avatar billede morpheus Nybegynder
09. juli 2001 - 07:38 #17
Dybfryser >> Smid din mail her...

Så sender jeg dig et lille program...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. juli 2001 - 08:14 #18
drop config.sys, bare boot det når windows er startet.
Avatar billede dybfryser Nybegynder
09. juli 2001 - 11:46 #19
brian@benne.dk
Avatar billede dybfryser Nybegynder
09. juli 2001 - 11:46 #20
morpheus>> takker :)