Avatar billede hoejgaard Juniormester
15. maj 2009 - 11:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

validering af side i w3.org giver fejl

Jeg har kørt min side igennem validator.w3.org og fået følgende fejl:

Line 105, Column 78: an attribute value must be a literal unless it contains only name characters

<a href=mailto:etellerandet@etellerandet.dk class="link1">etellerandet@etellerandet.dk</a>

You have used a character that is not considered a "name character" in an attribute value. Which characters are considered "name characters" varies between the different document types, but a good rule of thumb is that unless the value contains only lower or upper case letters in the range a-z you must put quotation marks around the value. In fact, unless you have extreme file size requirements it is a very very good idea to always put quote marks around your attribute values. It is never wrong to do so, and very often it is absolutely necessary.

Hvad gør jeg for at komme af med fejlen ?
skal jeg evt sætte "" uden om etellerandet@etellerandet.dk  ??
Avatar billede sorensen_123 Nybegynder
15. maj 2009 - 12:24 #1
Udskift det med <a href="mailto:etellerandet@etellerandet.dk" class="link1">etellerandet@etellerandet.dk</a>

Med venlig hilsen,
Elias Sørensen
Avatar billede roenving Novice
15. maj 2009 - 15:09 #2
-- og hvis du kører en rimelig nutidig doctype er det simpelthen obligatorisk at sætte gåseøjne om attribut-værdier, så gør du som sørensen_123 anbefaler !-)