Avatar billede zoom Praktikant
14. maj 2009 - 19:22 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

tabeller og få dem ind og fungere på mit webhotel

Hejsa

jeg har fundet en sign up database code med disse 2 tabeller :

Table "temp_members_db"
CREATE TABLE `temp_members_db` (
`confirm_code` varchar(65) NOT NULL default '',
`name` varchar(65) NOT NULL default '',
`email` varchar(65) NOT NULL default '',
`password` varchar(15) NOT NULL default '',
`country` varchar(65) NOT NULL default ''
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

Table "registered_members"
CREATE TABLE `registered_members` (
`id` int(4) NOT NULL auto_increment,
`name` varchar(65) NOT NULL default '',
`email` varchar(65) NOT NULL default '',
`password` varchar(65) NOT NULL default '',
`country` varchar(65) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;

Jeg har et webhotel med mysql. Kan nogen forklare mig hvordan jeg får disse tabeller in på mit webhotel ?
skal jeg bruge et database program til at oprettet tabellerne og hvor finder jeg sådan et ?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2009 - 20:05 #1
Hvis dit web hotel har PHPMyAdmin kan du loade din SQL via denne.
Avatar billede zoom Praktikant
16. maj 2009 - 12:54 #2
hej Arne_v

Jeg har PHPmyAdmin på mit webhotel.
Jeg har også fundet ud af at oprette en mySQL database til brug for dette.
Nu kommer så bare spørgsmålet. Hvordan loader jeg min SQL code.
Har aldrig prøvet det før, kan du guide mig ?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. maj 2009 - 23:16 #3
Har du ikke en SQL tab som du kan klikke på, copy paste din SQL ind i vinduet og så klikke GO ?
Avatar billede zoom Praktikant
18. maj 2009 - 13:57 #4
Det er et kontrolpanel der hedder Plesk og så klikker jeg på ikonet under min database hvorved PHPmyAdmin åbner og jeg kan se to kolonner , en med local host og en der hedder PHPmyAdmin 2.11.6 heruder er nogle forskellige parametre med ikke en SQL tab

Er jeg helt gal på den ? Er det overhovedet der jeg skal finde det  vindue ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2009 - 15:12 #5
Efter at du har valgt database boer du kunne se en SQL tab.
Avatar billede zoom Praktikant
18. maj 2009 - 15:22 #6
mener du det vindue der åbner med "

"Kør SQL-forespørgsel/forespørgsler på server "localhost""

Det er da ikke til at lave tabeller i ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2009 - 15:33 #7
SQL er SQL.

Jeg tror ikke at den filtrerer CREATE TABLE saetninger fra.
Avatar billede zoom Praktikant
18. maj 2009 - 16:20 #8
Her er hvad der sker når jeg prøver det:

SQL-forespørgsel:

TABLE "temp_members_db" CREATE TABLE `temp_members_db` (

`confirm_code` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`name` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`email` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`password` varchar( 15 ) NOT NULL default '',
`country` varchar( 65 ) NOT NULL default ''
) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1;

MySQL returnerede:

#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'Table "temp_members_db"
CREATE TABLE `temp_members_db` (
`confirm_code` varch' at line 1
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2009 - 16:34 #9
Table "temp_members_db"

er ikke SQL. Burde der ikke vaere -- foran den linie ?
Avatar billede zoom Praktikant
18. maj 2009 - 16:49 #10
ok prøvede lige at fjerne det Arne og det hjalp:
CREATE TABLE `temp_members_db` (
`confirm_code` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`name` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`email` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`password` varchar( 15 ) NOT NULL default '',
`country` varchar( 65 ) NOT NULL default ''
) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1;# MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker).
CREATE TABLE `registered_members` (
`id` int( 4 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`name` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`email` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`password` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
`country` varchar( 65 ) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY ( `id` )
) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1 AUTO_INCREMENT =1;# MySQL returnerede ingen data (fx ingen rækker).

Nu skal jeg så bare lige finde ud af hvordan jeg benytter de tabeller fra en hjemmeside. Jeg har jo selve indtastnings felterne på hjemmesiden hvordan får jeg den til at tale med
tabellerne ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2009 - 16:57 #11
Skal du skrive kode fra scratch eller har du noget kodem som bare skal bruge din nye database?
Avatar billede zoom Praktikant
18. maj 2009 - 17:14 #12
jeg skal lave denne login database
hvor koden er skrevet men jeg ved ikke hvordan jeg for tingene til at spille sammen på mit webhotel?

http://www.phpeasystep.com/phptu/24.html
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 01:24 #13
Formentligt skal du kun tilrette server, brugernavn og kodeord i koden.
Avatar billede zoom Praktikant
19. maj 2009 - 08:31 #14
Hej igen Arne
ja det er nok ikke så meget jeg skal lave men da det er første gang jeg prøver dette er der en del jeg ikke helt forstår. venligst bær over med min uvidenhed...men jeg vil enormt gerne lære det her.

1. Når jeg åbner mappen "mySQL" på mit webhotel er der kun en fil der hedder "default". Jeg har jo oprettet 2 tabeller som tidligere omtalt som jeg troede lå i den mappe men hvor ligger de så fysisk ?

2.Hvordan er det med den php fil der bliver afsend fra selve sitet (sign up) den skal vel "tale med mine tabeller" hvor sker det ? ( Er der ikke en bestemt url der skal fortæller hvor på min server databasen ligger ) ?

3. Det kodeord og brugernavn du taler om der skal tilrettes hvor ligger de data i selve koden og er det databasens brugernavn og kodeord ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 18:32 #15
re 1)

Dine tabeller ligger ikke i dit omraade, men paa database serveren.

re 2 & 3)

Et eller andet sted i din PHP kode, maa der vaere et sted til at angive de oplysninger.

Forhaabentligt et centralt sted som config.inc.php eller noget tilsvarende.
Avatar billede zoom Praktikant
19. maj 2009 - 19:32 #16
Den her hedder config.php Kan det være den ?
Er det her jeg skal angive databasens username og password
så den kan finde ind i databasen ?

<?

$host="localhost"; // Host name
$username=""; // Mysql username
$password=""; // Mysql password
$db_name=""; // Database name

//Connect to server and select database.
mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("cannot connect to server");
mysql_select_db("$db_name")or die("cannot select DB");

?>
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 19:44 #17
Jep !!!!
Avatar billede zoom Praktikant
19. maj 2009 - 20:48 #18
OK jeg prøver det

Filerne til mit login består af disse 4 php filer samt de 2 databaser.

1. signup.php
2. signup_ac.php
3. confirmation.php
4. config.php

1. temp_members_db
2. registered_members

Mit sidste spørgsmål går på hvor php filerne skal placeres på webhotellet for at det virker. Er det i www-roden eller i Mysql mappen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. maj 2009 - 20:58 #19
www roden eller et dir under dette alt afhaengig af hvilken URL du vil bruge.
Avatar billede zoom Praktikant
21. maj 2009 - 19:14 #20
Hej Arne¨
Nyú har jeg fået det hele til at køre :-) Kan du lige svare så jeg kan tildele dig points.
Jeg tror ikke jeg kan trække mere på dette spørgsmål men jeg har
flere som jeg vil oprette nye emner om.

Mange tak for tålmodigheden og den lærerige info

//zoom
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 13:49 #21
svar