Avatar billede comic123 Nybegynder
14. maj 2009 - 13:39 Der er 3 kommentarer

Hændelses log

Hej

Er der nogen der har prøvet at lave en log eller et felt hvori der skrives hvilket felt der er blevet ændret evt med fra/til
Avatar billede mugs Novice
14. maj 2009 - 13:44 #1
Prøv at se på makeiteasy.dk. Der er et eksempel på at logføre ændringer.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
16. maj 2009 - 23:29 #2
Jeg bruger den her til at logge med.

Når der logges ind sættes Session["Hvem"] tilnavnet på den bruger som er logget ind.

Den her skriver til en tabel hvor der er følgende felter.
Hvem
Side
Hvad
Ipoplysninger
Tabel
Dato (sættes automatisk med Now() i standardværdi

Jeg bruger denne kode(C#)

        string strSQL;
        strSQL = "Insert INTO Log (Hvem, Tabel, Side, Ipoplysninger, Hvad) Values ('" + Convert.ToString(Session["Hvem"]) + "','Brugere','Forside','" + Request.UserHostAddress + "','Login')";
        OleDbConnection myConnection = new OleDbConnection();
        myConnection.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=|DataDirectory|Intranet.mdb";
        myConnection.Open();
        OleDbCommand myCommand = new OleDbCommand(strSQL, myConnection);
        myCommand.ExecuteNonQuery();
        myConnection.Close();
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2009 - 11:42 #3
Mit forslag:
Lav en selvstændig logtabel med de felter, du ønsker registreret.
Brug en kode som følgende eksempel:

Dim StrSQL as string
Dim Db as database
  set db=currentdb()
  StrSQL = "INSERT INTO logtabel (Navn, GammelPris, Nypris) VALUES ('" & Me.Navn & "'," & Me.Pris.Oldvalue & "," & Me.Pris)
Db.Execute (StrSQL)
Db.Close

Koden lægges på Efter-Opdatering hændelsen i feltet Pris

Hvis du i logtabellen også har et datofelt med standardværdien Date(), får du registreret hvornår prisændringen har fundet sted.