Avatar billede kristianiversen Nybegynder
14. maj 2009 - 13:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

gzuncompress

Goddag.

Jeg ønsker at hente en gzip pakket fil fra en webserver og gemme indholdet - udpakket - på php serveren.

Jeg har intet problem med at læse indholdet af den pakke .gz fil vha. funktionen readgzfile (http://dk2.php.net/manual/en/function.readgzfile.php).
Her outputtes indholdet fint til skærmen.

Ønsker jeg til gengæld at benytte funktionen gzuncompress (http://dk2.php.net/manual/en/function.gzuncompress.php) til at udpakke filen for hvorefter at gemme indholdet på serveren med fwrite, så får jeg fejlen "data error".

Det skal siges, at jeg kører PHP 5.2.9-2. Zlib 1.2.3. PHP koden afvikles gennem CLI.

Håber nogle kan hjælpe mig, med problemet.

Med venlig hilsen
Kristian Iversen
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
19. maj 2009 - 12:14 #1
Ingen der har et forslag til, hvordan problemet kan løse sig?

Alle forslag er velkomne.
Avatar billede kristianiversen Nybegynder
19. maj 2009 - 12:50 #2
Jeg har ikke fundet ud af, hvorfor gzuncompress() ikke virkede, men har brugt dette hack til at få min fil uncompressed:

function gzuncompress_hack($data) {
    global $icecat_working_dir;
    $f = tempnam($icecat_working_dir, 'gz_fix');
    file_put_contents($f, $data);
    return file_get_contents('compress.zlib://' . $f);
}

Lukker.

Med venlig hilsen
Kristian