Avatar billede mini-me Nybegynder
14. maj 2009 - 11:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kalde en SQL Funktion

Hej,

Jeg sidder og arbejder op mod en MSSQL database, og har i denne fundet en funktion til at lave pris udtræk.

Hvordan benytter jeg den? Altså giver den parametre med m.m.

Har tidl. brugt en række stored-procedures som ligger gemt i databasen uden problemer men bruger jeg samme fremgangsmåde denne gang får jeg følgende fejl.:

The request for procedure 'fnGetPrice' failed because 'fnGetPrice' is a table valued function object.
Avatar billede hnteknik Novice
14. maj 2009 - 21:40 #1
prøv

"SELECT dbo.funktion(44)"
Avatar billede hnteknik Novice
14. maj 2009 - 22:21 #2
Et eks. på en tablevalue funktion

strSQL = "select * from  dbo.AIM_fn_GrpRspMaxTimes(" & intSurveyID  & "," & intUserID  & ")"

en scalar funktion kan anvendes sådan til opdatering

ALTER PROCEDURE [dbo].[AIM_SP_Survey_Counts]
AS
BEGIN
    SET NOCOUNT ON;
    update dbo.usd_Survey
          set numberResponses = dbo.AIM_fn_updateResponseCount(surveyID)
END