Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 10:25 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Application Files

Når jeg skal lave en setup til mit program så andre folk kan installere det, så vil jeg gerne vide hvordan jeg selv kan tilføje filer til den der package.

Det er sådan at jeg er vant til vb6, hvor det er ret enkelt at tilføje andre filer til sin installation.

Jeg har lavet et program hvortil der er en hjælpevideo, men jeg skal have programmet til at starte den, men det er lidt svært når jeg ikke tilføje videoen til installationen.

Håber at i kan hjælpe!
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 10:34 #1
Du skal tilføje den video til dit projekt.

Project=> add existing item => "Din fil"
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 10:53 #2
Tak, det har jeg gjort nu, hvad er så koden for at afspille den?

Jeg er ikke lige vant til at gøre det på denne måde
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 12:10 #3
Koden ? den kan jeg ikke helt følge.

Det er kun en fil du tilføjer til projektet så den kommer med når du publicere dit projekt.
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 12:22 #4
Okay, så er jeg med.. Jeg troede at der også var noget anderledes der.

Mange tak for hjælpen
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 12:24 #5
Den håndteres som en normal fil uanset om den er med i projektet eller ej.
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 12:40 #6
Hej igen..

Nu har jeg siddet og okset lidt med det. Når jeg skal åbne den fil ved hjælp af shell.. Så skriver jeg shell("\hjælp.avi") Men det virker ikke, det gjorde det i vb6 da jeg havde tilføjet en fil til projectet, så hvad er det lige jeg gør forkert her?
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 12:50 #7
Husk at sætte den til at kopier filen .

Sætden til Copy Always... Dette gøres under egenskaber når du klikker på din fil
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 12:51 #8
Det er gjort, så det kan ikke være det..
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 13:14 #9
Er lidt i tvivl om Shell kan bruges til dette i .NET
Har aldrig selv brugt Shell til at starte file op med
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 13:29 #10
Hvad vil jeg så kunne starte den med?
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 13:35 #11
Plejer at at starte en ny process da det er letter at får tilbage meldinger fra den.
Avatar billede nissen2630 Novice
14. maj 2009 - 13:36 #12
Ved godt at det er lettere at bruge Shell :-)
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 13:39 #13
Kunne du komme med et lille eksempel?
Avatar billede phiber84 Nybegynder
14. maj 2009 - 13:44 #14
Haha LOL, man kan bare skrive: Process.Start("C:\****.avi")

Hvor skal det mest enkle altid være svært