Avatar billede ubog Nybegynder
13. maj 2009 - 23:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Auto-slet rækker ældre end (bestemt tidsrum)

Jeg prøver at lave en mysql query der automatisk sletter alle rækker der er ældre end 90 dage - men kan ikke rigtig få det til at virke...

Min kode ser sådan ud:

$autodelete = mysql_query("DELETE * FROM tabel_navn WHERE DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 90 DAY) > dato");

hvor dato er et felt af datatypen DATETIME

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2009 - 23:30 #1
DELETE FROM tabel_navn WHERE dato < DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 90 DAY)
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2009 - 00:51 #2
Hvad er forskellen udover A>B versus B<A ?
Avatar billede showsource Seniormester
14. maj 2009 - 02:02 #3
Ingen, vil jeg mene, det er bare mig som hellere vil gøre så'n :O)

Men forskellen osm har betydning er den manglende *
Avatar billede ubog Nybegynder
14. maj 2009 - 08:12 #4
Det er mig som er en idiot og ikke opdagede "*"-tegnet (jeg var vist lidt træt igår aftes...) - og jo det virker både hvis man skriver A>B og B<A, så det er smag og behag hvad man bruger, så længe man husker at vende større end/mindre end tegnet rigtigt... :)

Læg et svar og du får point.
Avatar billede showsource Seniormester
14. maj 2009 - 08:19 #5
jahh, det er typisk "dummefejl" man laver, når noget ikke virker som det burde :O)