Avatar billede mjall0w Nybegynder
13. maj 2009 - 20:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mysql_num_rows reagerer kun hvis record eksisterer

Hej.
Jeg har aldrig haft problemer med at bruge mysql_num_rows før, men nu er jeg begyndt at ligge nogle af mine scripts op på en webserver, og nu virker det simpelthen ikke.
Hvis min record eksisterer returnerer den en værdi, men eksistrerer den ikke returnerer den ingen værdi, ikke engang 0.

$user = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM hej where id = '$_GET[id]'"))or die(mysql_error());
if($user > 0) {
echo "Record eksisterer";
} else {
echo "Record eksisterer ikke";
}

Der sker kun noget hvis record eksisterer. Har aldrig haft problemer med det før, og forstår det simpelthen ikke.
Har prøvet at bruge isset() og prøve med if($user == "") men intet virker.

Håber I kan hjælpe
Avatar billede showsource Seniormester
13. maj 2009 - 20:20 #1
Du kan jo prøve at dele den op:

$query = mysql_query("SELECT * FROM hej where id = '$_GET[id]'")or die(mysql_error());
$user = mysql_num_rows($query);

if($user > 0) {
echo "Record eksisterer";
} else {
echo "Record eksisterer ikke";
}

Hvis "id" er et tal, skal du ikke bruge '
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. maj 2009 - 20:55 #2
Ikke
$user = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM hej where id = '$_GET[id]'"))or die(mysql_error());
men
$user = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT * FROM hej where id = '$_GET[id]'")or die(mysql_error()));

eller del det op, som foreslået.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
14. maj 2009 - 09:06 #3
Ja, det virkede at dele det op, og det skyldes jo nok den parantes som du nævner erikjacobsen.
Må jo være det jeg har haft gjort forkert denne gang siden det ikke virker.
Tak for hjælpen begge.
Showsource, smider du et svar ?
Avatar billede mjall0w Nybegynder
10. oktober 2010 - 22:34 #4
Så lukker jeg :/