Avatar billede ch007 Nybegynder
13. maj 2009 - 11:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside som skrivebord

I XP kunne man sætte en webpage som baggrund på sit skrivebord. Hvordan klarer man den i Vista?
Avatar billede har_problemer Nybegynder
13. maj 2009 - 11:39 #1
Jeg ved det her ikke er en hjemmeside som skrivebord men for at åbne en hjemmside hurtigt (uden at have den som start side) kan du gøre det her: 1. lav et nyt tekstdokument

2.kopier det her

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Eksperten]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Eksperten\command]
@="iexplore www.Eksperten.dk"

og sæt ind i tekstdokumentet og gem som f.eks. eksperten.reg

3. double klik på eksperten.reg og tryk på fortsæt -> ja -> ok når du har gjordt det højre klik på skrive bordet også kan du se at der er kommet en ny mulighed nemlig Eksperten (skift Eksperten ud med andre hjemmesider f.eks.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Google]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Google\command]
@="iexplore www.Google.dk"

og vis du bruger firefox skal du skifte iexplore ud med firefox sådan her:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Google]

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\Background\shell\Google\command]
@="firefox www.Google.dk"

og det er det samme højre klik på skrive bordet og vælg håber det virker for dig ;D vis det ikke virker så prøv at genstarte (det tror jeg vidst også man skal ;) )
Avatar billede har_problemer Nybegynder
13. maj 2009 - 11:51 #2
nu virker det ikke længere ved ikke hvorfor men virkede åbenbart kun engang finder en løsning så hurtigt jeg kan
Avatar billede har_problemer Nybegynder
13. maj 2009 - 12:14 #3
men vis du gerne vil ha haft en aktiv baggrund på vista så kan jeg kun sige det kan man ikke længere microsoft har fjenet det fra vista og på windows xp med sp2 er den begrænset så jeg prøver at finde en løsning på min start
Avatar billede ch007 Nybegynder
13. maj 2009 - 18:41 #4
Jeg har haft det på xp-sp2 uden problemer. Jeg har lavet min egen html-fil med links til nettet. Det er det jeg gerne vil have i Vista...
Avatar billede har_problemer Nybegynder
14. maj 2009 - 20:45 #5
#4 har været på en masse sites og alle siger at active desktop er fjernet i vista man kan kun på xp og ældre på vista og windows 7 er det fjernet så du kan ikke ha et website på dit skrivebord desvære
Avatar billede har_problemer Nybegynder
14. maj 2009 - 20:50 #6
#4 måske kan den her gi dig active desktop igen men er ikke sikker (kan ikke teste låner min mors min egen er til reparation) http://www.download3k.com/Install-Active-Desktop.html
Avatar billede har_problemer Nybegynder
14. maj 2009 - 20:58 #7
ellers kan du jo også lave en genvej på skrivebordet
1. højre klik og tryk på ny -> genvej
2. kopier linket du vil ind på
3. sæt den ind i boksen der kommer efter du har højre klikket -> ny -> genvej
4. tryk næste
5. vælg hvad genvejen skal hedde
6. udfør
fylder lidt men det virker håber det kan bruges istedet
Avatar billede ch007 Nybegynder
20. maj 2009 - 16:32 #8
Mit skrivebord i xp var fyldt med 70 links... Det vil jo give voldsom mange genvejsikoner...

Synes der er mange ærgelige ting ved Vista :(

Men tak og for din indsat får du pointene - smider du et svar?
Avatar billede har_problemer Nybegynder
25. maj 2009 - 15:04 #9
svar og plus!!! du kunne lave en mappe du kalder "internet genveje" og proppe alle genvejene ind i ;)