Avatar billede hoppe11 Nybegynder
13. maj 2009 - 10:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

options selected

jeg kan ikke få den escapede linje til at virke.. når jeg undescaper bliver min select slet ikke lavet

select_obj.options[select_obj.options.length] = new Option(option_obj[key], key);
//select_obj.options[select_obj.options.length].selected = (value == option_obj[key]) ? true:false;

hele koden:

function append_select(obj, int, option_obj)
{
    var value = obj[int].getElementsByTagName('span')[0].innerHTML;

    var select_obj = document.createElement('select');

    for(var key in option_obj)
    {
        select_obj.options[select_obj.options.length] = new Option(option_obj[key], key);
        select_obj.options[select_obj.options.length].selected = (value == option_obj[key]) ? true:false;
    }

    obj[int].removeChild(obj[int].getElementsByTagName('span')[0]);
    obj[int].appendChild(select_obj);
}
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
13. maj 2009 - 15:13 #1
Kunne man forestille sig at scriptet går i ged, da du, når du indsætter en ny option, gør length på select_obj.options længere, og du derfor indekserer udenfor arrayet i den escapede linie?
Avatar billede hoppe11 Nybegynder
13. maj 2009 - 15:29 #2
ja selvfølgelig :)

smid et svar
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
13. maj 2009 - 15:32 #3
Svar :)