Avatar billede neess Nybegynder
13. maj 2009 - 10:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Eval function efterfulgt afanonymous giver problem i IE 8

Jeg kalder en eval funktion på denne måde i et javascript

eval(element.TBUSERONCLICK + " anonymous()");

Det fungere uden problem i internet explorer 5,6,7 men i IE 8 kommer der en fejl.

Strengen variablen indeholder er(taget fra debugger i IE8):
function onclick()
{
if(blnPermission_RedigerLayout){topPos = tbContentElement.DOM.body.scrollTop+16; globalZIndex = getHighestZindex(); var unikid=tildelControlNavn();return INTRINSICS_onclick(' <INPUT maxLength=255 tabIndex    =' + globalTabIndex + ' id  =\''+unikid+'\' title=\'false\' name=\''+unikid+'\' style=\'left:16px; top:' + topPos + 'px; z-index:' + globalZIndex + ';position:absolute;width:200px\' type=text>')}
}

Er der noget man skal gøre anderleds i IE8?

Fejlen debuggernen kommer med er  Object expected
som henviser til anonymous() kaldet.
Avatar billede mbagge Nybegynder
13. maj 2009 - 10:09 #1
Prøv at udskrive variablen i IE7.
Jeg gætter på at den her kun indeholder selve funktionen og ikke 'function onclick() {' + '}'
Jeg ved ikke hvorfor ie8 pludselig har dette med, men jeg har oplevet det i andre sammenhænge.

Jeg har blot løst det ved at replace dette væk fra strengen, da jeg ikke har haft tid til at grave dybere i problemet endnu

/Bagge
Avatar billede neess Nybegynder
26. maj 2009 - 09:22 #2
Hej Bagge.
Jeg har heller ikke fundet den pæne løsning pt.

Min løsning blev også bare at udskifte
function onclick() med function anonymous()

Lig et svar, så er der point :-)
Avatar billede mbagge Nybegynder
26. maj 2009 - 09:50 #3
Ovenstående var nu også et svar, men skal da gerne smide et mere :)

/Bagge
Avatar billede neess Nybegynder
26. maj 2009 - 11:44 #4
Var mig der lige havde overset flubenet.
Men nu er der ihvertfald point.