Avatar billede fidels-it Nybegynder
12. maj 2009 - 15:58 Der er 15 kommentarer

EKSPORT AF C5DATA

er ved en dum fejl kommet til at eksportere mine data fra C5 og nu er de blevet 'væk' er der en super kvik person son kan hjælpe?
hvor ender en fil man eksporter fra c5 henne?

Carsten
12. maj 2009 - 16:05 #1
Kan du prøve at beskrive hvad du har gjort? Data forsvinder ikke ved at du eksporterer dem.
Avatar billede fidels-it Nybegynder
12. maj 2009 - 16:23 #2
skulle prøve at eksportere mine kunde data og så gik min pc i sort. Men hvor ender eksports henne normalt?
Avatar billede mariaf Juniormester
12. maj 2009 - 19:48 #3
Uanset om din pc gik i sort eller ej, så forsvinder eksporterede data ikke fra databasen.
Når man kører en eksport, skal man selv angive hvor data skal ligge henne. Angiver man ikke noget, så får man fejlmeddelelse. Du må med andre ord selv vide hvad du har skrevet som sti - der ligger så de kommaseparede filer. Data ligger dog stadig i databasen.
Avatar billede fidels-it Nybegynder
12. maj 2009 - 19:59 #4
fik ikke skrevet nogen sti og har talt med norriq support som siger at c5data er overskrevet
Avatar billede mariaf Juniormester
12. maj 2009 - 21:22 #5
Hvis filen C5data.dat er ødelagt af den ene eller anden grund, så hjælper kun en backup. Men det har stadig ikke noget at gøre med din eksport.
Avatar billede fidels-it Nybegynder
12. maj 2009 - 21:56 #6
Ok men det hjælpe vel ikke på det faktum af jeg har miste noget data
Avatar billede mariaf Juniormester
12. maj 2009 - 22:48 #7
Næ, egentlig ikke. Du må have fat i jeres Backup.
Avatar billede fidels-it Nybegynder
12. maj 2009 - 23:32 #8
vil det hjælpe noget at lave en recovery
Avatar billede mariaf Juniormester
13. maj 2009 - 23:46 #9
Det kommer an på hvad du mener med recovery?
Avatar billede fidels-it Nybegynder
14. maj 2009 - 10:18 #10
tænkte på at få lavet recovery af c5data og evt andre filer der er 'ødelagt' .
Avatar billede mariaf Juniormester
14. maj 2009 - 21:17 #11
Hvad er en recovery i din verden? Indlæsning af backup?
Avatar billede Rosen97 Nybegynder
19. maj 2009 - 10:38 #12
Jeg vil skyde på, at den er landet ude i roden af den computer hvor C5 ligger på (C:\...) de hedder nok exp00001.kom og ecx00002.kom osv. Så du kan starte med, at søge efter dem.

Så skal du have startet en import af filerne samme sted hvor du aktiverede exporten af filerne.

Har lige gjort det i forbindelse med, at vi opgraderede til en SQL løsning. Du vil højst sandlynligt også få din datafiler til, at fylde lidt mindre. Så det er ikke nogen dårlig ting, at gøre.
Avatar billede fidels-it Nybegynder
19. maj 2009 - 11:21 #13
har du nogen ide om ca hvor stor en sådan fil vil være hvis min c5data fil var ca 385 mb
Avatar billede Rosen97 Nybegynder
19. maj 2009 - 11:58 #14
Jeg vil skyde på at den totale datamængde vil være på ca. 40% af de 385 mb.
Jeg kan sige så meget, at vores 1.4 gb kun fylde 589 mb som export filer. Der er heller ikke nogen sammenhæng i hvorstore filerne er. Det af hænger af hvilke kartotek dataen er fra.

Så du skal nok regne med ca. 150 mb. +/-
Avatar billede mariaf Juniormester
19. maj 2009 - 21:26 #15
Det er ikke sandsynligt at de ligger i roden. Det kræver at der er tastet en sti, og det er jo netop det, der ikke er sket. De ligger snarere i mappen med C5 - og så er jeg lidt loren på at data er væk.