Avatar billede fanth Nybegynder
12. maj 2009 - 15:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Server information via script

Jeg sidder og skal lave en oversigt over nogle servere. Der har ikke tidligere været lavet en sådanne oversigt, så skal starte fra bunden.

Ønsker en function i stil med f.eks. ping hvor jeg med en commandline kan kalde en server.

Så i stedet for at kalde "ping Server1" så kalder man
"serverInformation Server1" (filnavn etc. er bare fiktiv).

Vil gerne kunne se information som f.eks.:
Server1
OS:  Windows 2008
Type: 64bit
CPU:  Xeon E5450 3GHz
Mem:  8GB

Er dette i det hele taget muligt? Og i hvis det er vil det være super med lidt hjælp. :)
Avatar billede snowball Novice
12. maj 2009 - 15:24 #1
Avatar billede fanth Nybegynder
12. maj 2009 - 15:53 #2
Kan desværre ikke bruge psinfo, hvorfor jeg regner med at skulle lave et script eller ligende selv.
Avatar billede snowball Novice
12. maj 2009 - 16:03 #3
Må man spørge hvorfor eftersom den giver dig de informationer du ønsker?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. maj 2009 - 17:22 #4
Du kan hente den slags informationer med VMIC scripts

http://www.ss64.com/nt/wmic.html

Du skal dog være opmærksom på at vmic godt kan være lidt tung ved maskinerne under nogle omstændigheder og at du kan hvie enormt mange informationer
Avatar billede fanth Nybegynder
24. april 2011 - 22:54 #5
Fik desværre ikke svar der kunne bruges, lukker derfor spørgsmålet.