Avatar billede sth Novice
12. maj 2009 - 14:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linie skift i tekst streng

Hej

jeg arh en tekst stren jge henter fra en data base og for hver jeg henter fra databsen vil jeg gerne have et linieskift
jeg havde regnet med at denne ville virke:

Body_txt=""
Do While Not rs.EOF or rs.BOF
  Body_txt = Body_txt & <%= tekst_fra_database%>& vbCrLf
rs.MoveNext
LOOP

Response.Write Body_txt

og så havde jeg jo regnet med at der kom noget i stil med følgende:

database tekst linie 1
database tekst linie 2
database tekst linie 3
database tekst linie 4
database tekst linie 5
osv

Men der kommer ikke et ljnieskift hvorfor ikke?
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. maj 2009 - 14:15 #1
Skal du ikke bare have <br> i stedet for vbCrLf?
Avatar billede softspot Forsker
12. maj 2009 - 14:25 #2
Der er vist lige et par ting der er galt. Dels benytter du inline ASP-tags inde i ASP-kode, hvilket ikke er lovligt.

Desuden er din betingelse (givetvis) forkert, idet du sætter betingelse for stop af løkken til at være:
* sålænge der IKKE er EOF
* eller sålænge der ER BOF

Det burde være:

Body_txt=""
Do While Not (rs.EOF or rs.BOF)
  Body_txt = Body_txt & tekst_fra_database & "<br>"
  rs.MoveNext
LOOP

eller ligeså relevant undlad rs.BOF og skriv bare:

Body_txt=""
Do While Not rs.EOF
  Body_txt = Body_txt & tekst_fra_database & "<br>"
  rs.MoveNext
LOOP

Jeg antager ikke du kan flytte tilbage i din recordset alligevel, så er der ikke nogen grund til at tjekke på BOF...
Avatar billede sth Novice
12. maj 2009 - 14:44 #3
ok jeg har ikke skrevet hele sandheden.... havde ikke lige tænkt på at html- "<br>" virker med Response.Write

jeg printer / skriver faktisk ikke  min teks jeg putter den i en mail og sender den og der komemr ikke linie skift i mellem hver opslag

vedr Do While Not rs.EOF så var det kun indsat for at vise at det var en løkke der kørte
Avatar billede softspot Forsker
12. maj 2009 - 14:47 #4
OK, men hvis du viser den rigtige kode, så er det lidt lettere at fejlfinde hvad der går galt... ;-)
Avatar billede sth Novice
19. maj 2009 - 11:56 #5
Hej softspot

ja finder en anden løsning og skriver det ned i en fil og sender den i stedet for

kom med et svar, så er de 60 point dine
Avatar billede softspot Forsker
19. maj 2009 - 12:38 #6
OK :-)
Avatar billede softspot Forsker
19. maj 2009 - 21:17 #7
Tak for point :)