Avatar billede atlanta Nybegynder
08. juli 2001 - 15:58 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

hjælp...

jeg har 2 spørgsmår 50 til hvær:

1# jeg \"krusede\" lidt rundt på http://www.derbauer.de/ og så at på næste alle deres sider har di en lille bitte loader neders i siden hvor dan laver man sådan en??

2# en anden dag da jeg \"krusede\" rundt på inettet fandt jeg en flash, hvis man flyttede musen henover deres links... så begynte teksten at flippe helt ud, den vibrærede ligesom vandbølger (op og ned /\\/\\/\\/\\)

og så er der lige en ekstra bonus for den der hurtigst kommer med et svar til 1# eller 2#
Avatar billede jonaskn Nybegynder
08. juli 2001 - 16:05 #1
jeg var hurtigst :o)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
08. juli 2001 - 17:59 #2
#1
www.dilddingo.dk/preloader.zip

hent den fil og kig lidt på den.

I Flash 5 kan du hele tiden holde øje med, hvor meget af din movie der er loaded.
Avatar billede atlanta Nybegynder
08. juli 2001 - 18:12 #3
hmmmm jeg har kikket ligdt på den og jeg men jeg fatter keje af den... hvor fanden er alle action skriptsne henne??? jeg kan ikke se nogle andet end en: stop () . jeg syntes ellers at jeg er nogen lunde god til at lave sådan noget :(
Avatar billede gotcha Nybegynder
08. juli 2001 - 19:41 #4
Mht. en preloader, så er det ret simpelt at beregne, hvor stor en procentdel, der er hentet. Dette gør du ved først at finde ud af, hvor stor filen er. Dernæst finder du ud af, hvor stor en del af filen, der er hentet. Ved at dividere denne størrelse med den samlede filstørrelse og gange det med 100, har du værdien i procent. Et eksempel kunne se sådan ud:

totalBytes = _root.getBytesTotal();
loadedBytes = _root.getBytesLoaded();
percentage = Math.round((loadedBytes/totalBytes)*100)

Her bruger jeg \"Math.round\" fordi jeg ønsker et heltal (metoden runder op til det nærmeste heltal). For at vise værdien skal du bare lave et tekstfelt med navnet \"percentage\". Du kan hente et eksempel på følgende adresse:

http://www.hhbk.subnet.dk/percentagePreloader.fla

Mht. til det andet spørgsmål, så bliver du nok nødt til at give en henvisning, men hvis du vil efterligne en bølgebevægelse, så skal du bruge sinus :)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
08. juli 2001 - 20:32 #5
Textfelterne er et movieclip, klik på dem, så kan du AS\'ene.
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. juli 2001 - 19:38 #6
jeg kan ikke se nogle som helst as\'er
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. juli 2001 - 19:59 #7
jeg kigger lige på din gotcha
Avatar billede atlanta Nybegynder
09. juli 2001 - 20:12 #8
hey Gotcha har du ikke icq eller Roger Wilco

hvis du lige hjelper mig med den her nemlig så kan vi altale et eller andet hvis du vil have nogle poit for det, hvis du altså gider
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
09. juli 2001 - 20:54 #9
Hvis du aktiverer tekstfelterne, og trykker Ctrl+Alt+A, så kan du se de Action Scripts der er sat på mc\'et. Det er her det hele sker:

onClipEvent (load) {
    total = _root.getBytesTotal() + \" bytes\";
}
onClipEvent (enterFrame) {
    download = _root.getBytesLoaded() + \" bytes\";
    bytesleft = _root.getBytesTotal()-_root.getBytesLoaded()+\" bytes\";
    percent = Math.floor(_root.getBytesLoaded()/_root.getBytesTotal()*100)+\"%\";
    if (percent == \"100%\") {
        _root.gotoAndPlay( 2 );
    }

Mc\'et består så af nogle dynamiske textfelter der hedder
total
download
bytesleft
percent

når percent hedder \"100%\", fortsætter den med at afspille movien.

Hvis du har flere spørgsmål: icq 11441346
det er lidt nemmere  :)
Avatar billede atlanta Nybegynder
10. juli 2001 - 21:08 #10
nu kan jeg se dem.... jeg downloadede den lige igen... jeg kigger lige på den... venner lige tilbage her i løbet af af aftenen PixelPaw
Avatar billede atlanta Nybegynder
16. juli 2001 - 14:35 #11
hey GotCha hvorfor virker din mail på din hp ikke???
Avatar billede gotcha Nybegynder
29. juli 2001 - 22:34 #12
Det lyder interessant. Min mail burde virke, men under alle omstændigheder er den Boelt@vip.cybercity.dk . Jeg er lige kommet hjem efter at have været på sommerferie i Spanien i 3 uger, så i det tidsrum har jeg desværre ikke kunnet svare på nogle spørgsmål :(