Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2009 - 21:33 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sammenligne dag med dato fra database

Hej E...

Har følgende Linq som selvf. ikke virker:

Dim myEvent = From p In db.Events Where p.Date = e.Day.Date Select p

Det jeg skal er at finde dem hvor datoen f.eks. 03-07-2009, passer med dagen i e.Day.Date..

p.Date er af typen DateTime
e.Day.Date.Day er af typen integer
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2009 - 21:34 #1
Rettelse:

p.Date er af typen DateTime
e.Day.Date.Day er af typen Date
Avatar billede slash Nybegynder
11. maj 2009 - 23:03 #2
prøv med: where INT(p.date)
Avatar billede fun22 Nybegynder
11. maj 2009 - 23:28 #3
Det er jo to felter af typen Date og DateTime jeg skal sammenligne uden tid...
Avatar billede slash Nybegynder
11. maj 2009 - 23:36 #4
så skal du bruge convert.todate eller noget i den dur!
Avatar billede fun22 Nybegynder
12. maj 2009 - 17:52 #5
jeg kan bare ikke få lov til at lave en convert på p.Date inden den køre..

Og hvis jeg konvatere e.Day.Date til DateTime, så kommer den jo til at sammenligen med tiden 00:00:00..
Avatar billede Cars10 Praktikant
13. maj 2009 - 12:04 #6
Dim myEvent = From p In db.Events Where p.Date = e.Date Select p
Avatar billede fun22 Nybegynder
13. maj 2009 - 16:56 #7
e har ikke noget der hedder Date...

Det skal være e.day.date... den retunere en dato i formatet:
dd-mm-yyyy

Og p.date retunere dd-mm-yyyy tt:mm:ss

Og derfor kan de jo ikke sammenlignes direkte...
Avatar billede Cars10 Praktikant
13. maj 2009 - 17:32 #8
Dim myEvent = From p In db.Events Where p.Value.Date = e.Day.Date Select p

Når du bruger Date vil tiden være 00:00:00 for begge og dermed uden betydning, desuden mangler du også Value inden du kan bruge date på p. Det lyder mærkelig at du skal skrive e.Day.Date, da day normalt vil være en int, så hvilken event kommer e fra?