Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
11. maj 2009 - 21:08 Der er 1 løsning

Erstatning for negativ margin

Hej,

Har flg. XHTML 1.1 som er noget indhold omgivet af skygger. Har sat noget baggrundsfarve på så i ikke behøver billederne. Men i hvert fald skal indeholdet sættes 17px længere til højre og -12px længere op. Men baggrundene må ikke overlappe hinanden da det er PNG24 så det tydligt kan ses. Nogle forslag?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
    <title>hej</title>
</head>
<body>
    <div>
        <div style="height: 26px; width: 984px; background-color: Red; background-image: url('ShadowTop.png');">
            &nbsp;
        </div>
        <div style="height: 400px; width: 984px; background-color: Blue; background-image: url('ShadowMiddle.png');">
            hej
        </div>
        <div style="height: 26px; width: 984px; background-color: Green; background-image: url('ShadowBottom.png');">
            &nbsp;
        </div>
</body>
</html>
Avatar billede espeholt_jr Nybegynder
14. maj 2009 - 10:02 #1
Har løst mit problem på anden vis.