Avatar billede larsbothomsen Nybegynder
11. maj 2009 - 19:06 Der er 5 kommentarer

Flere sider på samme "platform"

Hej,

Jeg står og skal lave et system som kan vise flere sider afhængigt af url's.
Jeg ønsker at lave det så jeg har ÉT sæt filer og ÉN database, så jeg bare i min kode kan vise indhold efter hvilken url der er indtastet.
Men hvad kræver det af min server host? Lad mig opstille et eksempel:
Jeg har en server med en mappe der hedder: MineFiler.
I den mappe ligger alle mine filer som skal bruges til at vises på disse to sites (som så henter forskellige tekster fra en mysql database):
LarsAllan.dk
Og
LarsErik.dk
Jeg har styr på kodningen af siden, men hvordan kan jeg hente filer til to sider fra en mappe? Skal jeg ind og rode med DNS indstillinger og server opsætning?
Kan jeg bruge et almindeligt webhotel, VPS eller en dedicated løsning?
Håber i kan hjælpe, og i skriver bare hvis jeg har været uklar med noget.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. maj 2009 - 01:23 #1
Du skal vel have:
- 2 entries i DNS
- virtual host konfigureret i web serveren
- test i koden som vælger database/tabel udfra host navn i request
Avatar billede larsbothomsen Nybegynder
13. maj 2009 - 15:35 #2
Selve koden har jeg styr over, men det er mere med opsætningen, om man kan pege ens DNS fra domæne 1 og 2 hen på en rodmappe? Og hvis ja, hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2009 - 15:46 #3
Nej. DNS oversaetter fra navn til IP nummer.

Det er web serverens virtual host som mapper fra navn til mappe.
Avatar billede larsbothomsen Nybegynder
13. maj 2009 - 15:48 #4
Ja mig der roder - kan man med et  panel som f.eks. PLESK klare at lave så to sider peger på samme mappe?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2009 - 20:48 #5
Jeg kender ikke Plesk.