Avatar billede brechmann Nybegynder
11. maj 2009 - 14:45 Der er 4 kommentarer

Hvordan parser man denne form for xml

Hej Eksperter.

Jeg er igang med at lave hjemmeside politik-nu.dk jeg skal blandt andet hente rss feeds fra alle partier vi har her i danmark. Det er der som sådan ingen problemer i. Men 2 partier venstre og liberal alliance har deres rss i filer jeg simpelthen ikk kan gennemskue her er linksne.

http://www.venstre.dk/index.php?id=2076&type=334&feed_id=2271
http://www.liberalalliance.dk/atom.xml

Her er den kode jeg benytter nu

//gem de x nyeste indlæg i en database
        public function gemRss(){
            foreach($this->items as $item){
                $this->miniTitle = $item->title;
                $this->miniDescription = $item->description;
                $this->miniLink = $item->link;
                $timestamp = strtotime($item->pubDate);
                $this->miniTimestamp = $timestamp;
                //husk addslahes foran hver eneste variabel så ' ikke ødelægger databasen
                $query = "INSERT INTO ". $this->tableName . " VALUES('', ";
                $query .= "'" . mysql_prep($this->miniTitle) . "',";
                $query .= "'" . mysql_prep($this->miniDescription) . "',";
                $query .= "'" . mysql_prep($this->miniLink) . "',";
                $query .= "'" . mysql_prep($this->miniTimestamp) . "',";
                $query .= "'" . mysql_prep($this->link) . "',";
                $query .= "'0', '" . $this->kategori . "',)";
                $doneQuery = str_replace(",)", ")", $query);
                //check om feeden allerede findes i database
                $checkQuery = "SELECT * FROM " . $this->tableName . " WHERE title = '" . $this->miniTitle . "'";
                $checkResult = Database::lavResult($checkQuery);
                if(Database::numRows($checkResult) == 0){
                    if(!Database::lavResult($doneQuery)){
                        return false;
                    }

Nogen der gider hjælpe ville virkelig være fedt.
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 14:57 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe, da jeg ikke har særlig stor erfaring med at parse xml, men jeg må sige at siden ser spændende ud.
Jeg glæde mig meget til at benytte mig af den når den kommer op og køre :)
Avatar billede brechmann Nybegynder
11. maj 2009 - 15:32 #2
Mange tak, jamen jeg glæder mig også til at have den færdig. :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 22:06 #3
Hvad er problemet?

Så vidt jeg kan se er de 2 link da pæn XML som bør kunne parses uden specielle problemer.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:22 #4
?