Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 09:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overfører data til andet program

Hejsa,

Sidder med et lille problem.

Arbejder på at lave et lille program i windows forms (Visual Studios 2008)
Har lavet en dropdown liste og en connection button med kode.

I dropdown listen er der IP adresser, som jeg skal bruge i et eksternt program (MSTSC.exe) som ligger i windows.

Så spørgsmålet er.

Hvordan overfører jeg det, som jeg vælger i min dropdown liste til mstsc.exe til at stå preskrevet i det søgefelt?
Avatar billede j3ppah Novice
11. maj 2009 - 09:50 #1
Ved at skrive
Mstsc \v:ServerNavn

Du kan få mere hjælp til MSTSC'en ved at gå ned i start og skrive MSTSC /HELP
Avatar billede Slettet bruger
11. maj 2009 - 10:23 #2
Ved godt der er nogle fejl i (Er lige begyndt at lærer at programmere, men hvor vil du putte det ind henne?

public Form1()
        {
            InitializeComponent();
            this.MyServerList.SelectedIndex = 0;
        }

        private void MyServerListConnect_Click(object sender, EventArgs e)
        {

            // ComboBox1 "MyServerList" Here is the choices of the IP.

            switch (this.MyServerList.SelectedItem.ToString())
            {
                case "10.147.146.150":
                    MyServerList.Text = ("10.147.120.150").ToString();
                    break;
                case "10.147.146.151":
                    MyServerList.Text = ("10.147.120.151").ToString();
                    break;
                case "10.147.146.152":
                    MyServerList.Text = ("10.147.120.152").ToString();
                    break;
                default:
                    throw new ApplicationException("Unknown IP");

            }

            // Startup of MSTSC
            ProcessStartInfo inf = new ProcessStartInfo("mstsc.exe");
            inf.UseShellExecute = false;
            inf.RedirectStandardOutput = true;
            inf.CreateNoWindow = true;

            Process p = new Process();
            p.StartInfo = inf;
            p.Start();
            p.WaitForExit();
        }
Avatar billede j3ppah Novice
11. maj 2009 - 10:35 #3
// Startup of MSTSC
            ProcessStartInfo inf = new ProcessStartInfo("Mstsc \v:ServerNavn");
/* i linien oven for. vil jeg da mene, kommer an på hvilken måde du fyrer mstsc'en af på. som jeg har forstået det ud fra det der er det en rpocessstart,hvilket efter min opfattelse vil være det samme som run. Er dog ikke sikker må jeg erkende. */
            inf.UseShellExecute = false;
            inf.RedirectStandardOutput = true;
            inf.CreateNoWindow = true
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. maj 2009 - 10:42 #4
Følgende burde kunne klare det (indsættes efter inf.CreateNoWindow):

inf.Arguments = "/V:" + this.MyServerList.SelectedItem.ToString();
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2009 - 08:55 #5
Hvordan giver jeg pointene? Jeg har fået løst problemet!
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. maj 2009 - 09:03 #6
Du får et svar her fra mig, så har alle deltagere i tråden vist svaret. Så kan du selv vælge hvem og hvor mange af os der skal have point.