Avatar billede nelly69 Nybegynder
10. maj 2009 - 11:24 Der er 5 kommentarer

Lav et download link

Hej alle
Jeg er ved at lave en simpel hjemmeside til at ligge filer op på. Jeg har fået uploader delen til at køre, og jeg ligger pt. en liste med de filer der ligger på serveren, op i en listbox. MEN jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg laver link til disse filer så man kan downloade dem igen?

Så det jeg virkelig ønsker mig er en stump c# kode, eller link til sådanne, som ligger filerne i en listbox, eller lign, og hvor man når en bruger vælger en fil så kan downloade denne fil?

På forhånd tak for hjælpen:)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. maj 2009 - 14:56 #1
Du genererer vel links af formen:
  download.aspx?file=foobar.zip
eller:
  download.ashx?file=foobar.zip
Avatar billede nelly69 Nybegynder
11. maj 2009 - 10:48 #2
Sorry, jeg forstår ikke svaret?
Har du et kodeeksempel på hvordan det f.eks. kunne virke?

Venligst
Avatar billede Syska Mester
11. maj 2009 - 11:21 #3
Hej,

Først ... jeg ville ikke lave det på den måde.

Vil kræve noget javascript for at få linket ud af din liste.

Lav hellere en <div></div> med scrollable bars ... så får du jo faktisk samme funktionalitet, dog i ren html uden noget JS.

Tænkt eksemple:
aspx:
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title></title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div style="width: 200px; height: 300px; overflow: auto;">
        <asp:Literal ID="list" runat="server" />
    </div>
    </form>
</body>
</html>

Code begind:
public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        string l = string.Empty;
        for (int i = 0; i < 100; i++)
        {
            l += "<div><a href=\"" + i.ToString() + ".aspx\">" + i.ToString() + "</a></div>";
        }

        list.Text = l;
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
17. maj 2009 - 22:11 #4
Jeg forstår ikke hvad du vil have eksempel på.

Du laver link i den givne form og så implementerer du download.aspx/download.ashx - og det er så det.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:25 #5
nelly?