Avatar billede kongen72 Nybegynder
10. maj 2009 - 02:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

problemer med LogoutAction="#" LogoutPageUrl="#"

Hej eksperter, jeg kan ikke få denne kode til at spille efter bogen. Når jeg logger ud fra min hjemmeside, skal jeg stilles videre til en logoutpage.aspx. Men bliver ved med at springe til Default.aspx. Hvorfor??

<asp:LoginView ID="LoginView1" runat="server">
  <LoggedInTemplate>
    <asp:LoginStatus ID="LoginStatus2" runat="server" />&nbsp;
    <asp:LoginName ID="LoginName1" runat="server" />
  </LoggedInTemplate>
  <AnonymousTemplate>
    <asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server"
    LogoutAction="Redirect" LogoutPageUrl="~/Loggedout.aspx" />
  </AnonymousTemplate>
</asp:LoginView>

tak, kim.
Avatar billede dta Nybegynder
10. maj 2009 - 09:16 #1
1. Hviorfor wrapper du loginstatus i en Loginview?
2. LogoutAction="Redirect" LogoutPageUrl="~/Loggedout.aspx" skal stå i sektionen <LoggedInTemplate> ikke i <AnonymousTemplate> da det er den sektion der bruges når du er logged ind
Avatar billede kongen72 Nybegynder
10. maj 2009 - 16:42 #2
1. ja det ved jeg faktisk heller ikke.. :-) Det er en fejl!!
2. Det virker ikke at placere LogoutAction="Redirect" LogoutPageUrl="~/Loggedout.aspx i <LoggedInTemplate>..

Men fandt ud af, at indsætte det i bunden af siden som ses forneden:

<asp:LoginView ID="LoginView1" runat="server">
  <LoggedInTemplate>
    Velkommen:
    <asp:LoginName ID="LoginName1" runat="server" />
  </LoggedInTemplate>
  <AnonymousTemplate>
    Velkommen: Gæst
  </AnonymousTemplate>
</asp:LoginView>
&nbsp;&nbsp;[&nbsp;<asp:LoginStatus ID="LoginStatus1" runat="server" LogoutAction="Redirect" LogoutPageUrl="~/Loggedout.aspx" />&nbsp;]&nbsp;&nbsp;

Men du hjalp mig lidt, så smider du et svar!? :-)
Avatar billede dta Nybegynder
10. maj 2009 - 21:57 #3
Mange tak