Avatar billede scifo Nybegynder
09. maj 2009 - 16:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hosting a counterstrike server, på virtuel maskine

Hej Eksperter.

Jeg skal til at hoste en counterstrike server, og ville gøre dette på mit mediecenter, da den altid er tændt og har kraft nok til det.

Jeg er bare i tvivl om hvilket program jeg skal bruge, og hvordan jeg kommer igang.

Det jeg gerne ville have fra jer, var et programnavn (skal være gratis) samt et link til en tutorial til programmet.

På forhånd tak for hjælpen.

//Scifo
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2009 - 17:03 #1
Du kan hente gratis virtualiserings software hos både VMWare og Microsoft.

Men jeg vil ikke garantere at din CS server kører godt virtualiseret.
Avatar billede nicklasw Nybegynder
09. maj 2009 - 17:14 #2
hvorfor vil du virtualisere det?
Du kan få steam DS (serverprogram) til både linux og windows.

windows:
http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.exe

Linux:
http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bin
Avatar billede scifo Nybegynder
09. maj 2009 - 22:06 #3
nicklasw -> Det er for, hvis serveren nu driller og man vil genstarte den, er det så ikke hele pc'en der bliver genstartet, eller er det kun DS`'en?
Avatar billede nicklasw Nybegynder
12. maj 2009 - 12:28 #4
der er 2 ting ved det.
1: Det skal virkelig fucke op hvis du skal genstarte hele serveren. og derfor vil det i 98 % af tilfældene være nok bare at lukke Steam DS ned og starte det igen.

2: Så er steams server program faktisk rigtig stabil, og derfor vil chancen for at det fucker op ikke være så stor.

Men hvis du gerne vil lave en virtuel server der køre det vil jeg anbefalde at bruge qemu. Det vil nok give den bedste ydelse i dit tilfælde.
Avatar billede scifo Nybegynder
13. maj 2009 - 08:37 #5
nicklasw -> Super, jeg har prøvet DS'en, og du har helt ret, den køre ret godt.

Men hvordan med at fjernstyre den? Jeg har installeret HLSW og kan godt finde serveren og så hvor mange der er på, men når jeg forsøger at connecte med rcon, siger den fejled, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor :/
Avatar billede nicklasw Nybegynder
13. maj 2009 - 16:05 #6
skriver den ikke mere? der plejer at stå noget mere detaljeret.
Avatar billede scifo Nybegynder
14. maj 2009 - 11:15 #7
Nej, hvis du ser på billedet på det link jeg har her:
http://thearticlebytes.com/hlsw.jpg

Så er det mellem pil nr. 1 og 2, hvor der står status.

Jeg skriver mit rcon password ind og trykker test, og får så statusen "fejlede".
Avatar billede scifo Nybegynder
14. maj 2009 - 13:14 #8
Jeg mener selvfølgelig pil 2 og 3 fra toppen :)
Avatar billede nicklasw Nybegynder
15. maj 2009 - 16:31 #9
Sorry, her bliver jeg udmidelbart til at melde pas.
Har du tjekket om din firewall tillade indgående forbindelser?
Avatar billede scifo Nybegynder
19. maj 2009 - 15:18 #10
Jeg fandt fejlen, jeg havde skrevet min eksterne IP adresse i start-genvejen, i stedet for den interne. Da jeg rettede det, virkede det uden problemer.

Men tak for hjælpen ellers :)

Lig et svar, så i kan få points begge to.
Avatar billede scifo Nybegynder
19. juni 2009 - 10:29 #11
Lukket da der ikke er kommet svar.