Avatar billede km2 Nybegynder
09. maj 2009 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan bruger man visual basic funktioner i C# - Hjælp!!!

Jeg har et C# program hvor jeg vil anvende et par visual basic funktioner. Jeg vil gerne anvende FileOpen funktionen.

FileOpen(ff, CmOpen.FileName, OpenMode.Output);

Men compileren kommer med en fejl som hedder:
No overload for the method 'FileOpen' takes three arguments.
hvorfor gør den det? Her er den del af programmet hvor der meldes fejl. Koden står i en button_click funktion. Håber i kan hjælpe mig.

            int i;
            string sTemp;
            string mTemp;
            int ff;

            ff = Microsoft.VisualBasic.FileSystem.FreeFile();

            cmOpen.Filter = "*.txt|*.txt";
            cmSave.Filter = "*.txt|*.txt";
            cmOpen.FileName = "names.txt";
            cmSave.FileName = "names.txt";
            cmOpen.InitialDirectory = savepath;
            cmSave.InitialDirectory = savepath;
            cmSave.ShowDialog();
            cmOpen.FileName = cmSave.FileName;

savepath = Strings.Mid(cmOpen.FileName, 1, Strings.InStrRev(cmOpen.FileName,"\")); Microsoft.VisualBasic.FileSystem.FileOpen(ff, cmOpen.FileName,Microsoft.VisualBasic.OpenMode.Output);
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. maj 2009 - 15:07 #1
Er der nogen speciel grund til at du vil bruge Visual Basic kode i C#, når C# kan det samme som din Visual Basic kode?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2009 - 15:14 #2
Metoden tager 6 argumenter, se:
  http://msdn.microsoft.com/en-us/library/microsoft.visualbasic.filesystem.fileopen.aspx

(og C# tillader ikke at man undlader argumenter)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2009 - 15:16 #3
Men ellers kan jeg heller ikke helt se pointen i at bruge Microsoft.VisualBasic i C# og slet ikke til dette formål.
Avatar billede km2 Nybegynder
09. maj 2009 - 15:26 #4
Grunden til at jeg vil bruge et par VB funktioner er fordi at jeg videreudvikler i C# udfra et eksisterende vb projekt. Jeg kunne ikke finde lignende funktioner i C# til funktionerne PrintLine, FileOpen, InStrRev og Mid og derfor ville jeg forsøge at bruge vb funktionerne i C#. Men kender i de tilsvarende C# funktioner. For i har ret hvis det kan laves i C# så er det det bedste.
Avatar billede km2 Nybegynder
09. maj 2009 - 15:32 #5
Grunden til at jeg vil bruge et par VB funktioner er fordi at jeg videreudvikler i C# udfra et eksisterende vb projekt. Jeg kunne ikke finde lignende funktioner i C# til funktionerne PrintLine, FileOpen, InStrRev og Mid og derfor ville jeg forsøge at bruge vb funktionerne i C#. Men kender i de tilsvarende C# funktioner. For i har ret hvis det kan laves i C# så er det det bedste.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. maj 2009 - 15:37 #6
Jeg vil tro at StreamWriter diverse metoder, String LastIndexOf og SubString kunne løse dit problem.
Avatar billede km2 Nybegynder
09. maj 2009 - 15:48 #7
Tak for svaret og jeg vil bruge disse C# funktioner istedet.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2009 - 01:34 #8
Og så tog du point selv ....
Avatar billede km2 Nybegynder
13. maj 2009 - 15:38 #9
Det var en fejl at jeg tog pointne selv, men man kan ikke lave det om. Det er selvfølgelig dig der skal have dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2009 - 21:56 #10
Metoden i http://www.expfaq.dk/giv_flere_point#giv_flere_point er foer blevet brugt til at loese den slags problemer.