Avatar billede Curvey Nybegynder
08. maj 2009 - 13:03 Der er 1 kommentar

Kald mellem Servlet og Java class

Kan en Java Servlet kalde en Java class?

Hvis ja, hvordan?
Avatar billede jonesw Nybegynder
08. maj 2009 - 13:33 #1
Ja en Java Servlet er egentlig også blot en Java Class bare udformet på en speciel måde med kald til vise biblioteker som gør at den kan det den kan...

Du skal starte med at importere den java class som du ønsker at bruger og så lave det til et objekt... hvis vi har class der hedder "Test" så bliver det som følger

//Det skal være allerøverst hvor de andre ting bliver importeret.
Import Test;

og i selve servlet så laver du jo objekt som følger:

Test objektNavn = New Test();

og så kan du lave kald til dine metoder i "Test" klassen... som hvis du har en metode som laver et navn som hedder "createNavn" bliver kaldet:

String nyLavetNavn = objektNavn.createNavn();

Håber at det var det du mente...