Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2009 - 17:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Start project med OOP

hejsa allesammen ..

jeg kan kode lidt alm. Php, men vil godt i gang med OOP.

hvad vil i forslå som et start project, hvor man stadig kommer godt rundt om OOP i Php? Evt. med noget mysql.

MvH. W. :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
07. maj 2009 - 18:22 #1
Jeg vil bare starte med at søge på google efter "php oop tutorials".
Synes bare du skal køre et par tutorials igennem først, for lige at forstå Objektorienteret programmering!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2009 - 18:27 #2
Stort set alle projekter (udover hello world niveauet) kan med fordel benytte OOP.

Saa bare vaelg noget.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
07. maj 2009 - 19:56 #3
arne_v -> man kunne vel godt lave en

<?php

class HalloWorld {

    function HalloWorld() {
        echo "hallo world";
    }

$class = new HalloWorld();

?>

:D
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2009 - 20:02 #4
Sagtens. Men jeg ville have svaert ved at argumentere for at den objektorienterede version er bedre end den procedurale.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
07. maj 2009 - 20:20 #5
hehe ja det kan du så have ret i, det er mon lidt overkill at bruge oop til hallo world :D. men okay så fik wackos sin første lille oop tut :D...
Avatar billede mysli Nybegynder
13. maj 2009 - 00:20 #6
Start med at læse hvad OOP drejer sig om. Sæt dig ind i nedarvning, indkapsling, inferaces.

Du kan prøve simple hverdagsting - hvad med for eksempel at programmere en  kørecomputer? (cruise kontrol)

Eller måske starte med en bil, som er sammensat af forskellige komponenter - dæk, mortor, sæder (Ja, jeg er jo ingen bilekspert ;))

Der er ikke noget anerledes i at bruge mysql, hvis du kan det i forvejen. Det handler om at få forståelse for OOP principperne.
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2009 - 11:01 #7
Sorry jeg ikke har været aktiv i den her, har været på kursus :)

Jeg har fået fat i en PHP5 bog som jeg sidder og leger lidt med, så hvis folk smider et svar deler i points :)
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2009 - 01:25 #8
Lukker ned :-)