Avatar billede lars8000 Nybegynder
07. maj 2009 - 15:51 Der er 5 kommentarer

Finde mine filer via internettet på Synology DS207+

Er der nogen der kan guide mig til, at kunne finde mine filer på min DS207+ via internettet. Ved ikke helt hvordan jeg sætter min DS207+ op til det.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
07. maj 2009 - 16:11 #1
Under Webservices skal du aktivere Filestation (nederst på siden).

Derefter finder du IP-nummeret som din Synology er på. Og den port som der skal bruges (kan ikke huske den, måske 5000, det står i manualen).

Det svære er at du skal ændre NAT i din router. Dvs. at du skal gå ind i routeren og finde der hvor der står noget med NAT.

Derefter skal du sige at alt trafik på en given port, f.eks. 5000, skal sendes til IP-adressen som Synology er på.

Når det er gemt så burde du kunne gå til din Synology via din eksterne IP, find den f.eks. på www.raabye.dk, og porten. Dvs. XX.XXX.XXX.XXX:5000 skriver du i browseren.

...prøv og meld tilbage. Husk et godt kodeord på din Synology...
Avatar billede lars8000 Nybegynder
07. maj 2009 - 17:08 #2
TAk for hjælpen.

Jeg prøvede at åbne filestation, og den adresse der stod i adresselinien, kopierede jeg over ie ne ny browser, og så gik den ind på synology siden hvor jeg kan logge ind. Så det ser ud til at det virker sådan. Det var min kærestes pc jeg prøvede på, og der virkede det, men kan det ikke have noget at gøre med at vi køre på den samme trådløse router?? eller tror du det vil virke? ville du i teorien kunne prøve, hvis jeg sendte dig adressen, og så se om du kan komme frem til min startside? ( dog uden mit password :-) )
Avatar billede lars8000 Nybegynder
07. maj 2009 - 17:18 #3
nu kan jeg lige pludselig ikke se mine drev mere i denne computer.
Ved du hvad der kan være sket? De er stadig inde i filestation.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
08. maj 2009 - 10:53 #4
Du kan selv teste om det virker ved at bruge din eksterne IP og se om du kan få forbindelse.

Mht. de forsvundne drev, har du så bedt den om at forbinde igen ved logon (det er en noget man hakker af, er på Windows 7 nu så jeg kan ikke huske helt præcist hvor det er).
Avatar billede der_kommandant Praktikant
11. maj 2009 - 08:06 #5
Har du fundet ud af at tilgå dine filer fra nettet