Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 14:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dato format

Hej Eksperter,

I min database har jeg et varchar felt med datoer af denne type:
07.05.09 (idag) og den ønsker jeg at sammenligne i asp med date når jeg henter data.. hvordan?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. maj 2009 - 14:42 #1
Konverter til rigtig ASP dato. Noget i denne stil:

realY = cInt("20"& mid(rs("datoKol"), 7, 2))
realM = cInt(mid(rs("datoKol"), 4, 2))
realD = cInt(mid(rs("datoKol"), 1, 2))
realDate = dateserial(realY, realM , realD )

Kan med fordel smides i en funktion i stedet...
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 14:48 #2
fennec > Jeg kan ikke konvertere i sql sætningen ?

Her kræver det at jeg tager den "falske dato" ud og begynder at sammenligne..
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 14:50 #3
.. et andet problem er at det ikke er i alle rækker der står disse datoer, nogle kan der forekommer alm. tekst.. kan det så løses ?  :(
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 14:57 #4
.. den sidste trækker jeg i mig. der er enten dato eller også er de tomme.. men fennec din måde kan jeg jo hellere ik sortere på datoen?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. maj 2009 - 15:28 #5
Du kan godt gøre dte i databasen, men så skal vi vide hvliken du bruger (Access, MySAL, MS-SQL..) da det er forskellige funktioner der skal kaldes.
Avatar billede s0mmer Nybegynder
07. maj 2009 - 15:42 #6
ms-sql
Avatar billede s0mmer Nybegynder
27. maj 2009 - 12:13 #7
lukker..