Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
07. maj 2009 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

JQuery Resize Image script

Jeg har lavet et script med JQuery som skal resize et billede til et MaxWidth, når siden loades, dog hvis man klikke på billedet så kan man kunne skifte imellem orginal størelse og scaled størelse.

Dog er der et problem med at den nogen gang gør at billedet kun er 10x10 pixels eller noget i den stil, jeg tror det har noget at gøre med at mit script er kørt før billedet er loadet helt. men kan ikke rigtig finde ud af at fixe det.

demo: http://beta.cosplaydenmark.dk/Albums/1000/1001/

Code:
var imgState = 'large';
var MaxWidth = 700;
var orgWidth;
var orgHeight;
var scaleWidth;
var scaleHeight;

$(document).ready(function(){
  orgWidth = $("#showimage").width();
  orgHeight = $("#showimage").height();

  if(orgWidth > MaxWidth)
  {
      scaleWidth = MaxWidth;
      scaleHeight = (MaxWidth/orgWidth)*orgHeight;
  }
  else
  {
      scaleWidth = orgWidth;
      scaleHeight = orgHeight;
  }
  Resize('fast');
  $("#showimage").click(function(){
      Resize('slow');
  });
function Resize(type)
{
  if(imgState == 'small')
  {
      $("#showimage").animate({ height: orgHeight, width: orgWidth }, type);
      $(".resizeDiv").hide(type);
      imgState = 'large';
  }
  else
  {
      $("#showimage").animate({ height: scaleHeight, width: scaleWidth }, type);
      $(".resizeDiv").show(type);
      imgState = 'small';
  }
Avatar billede claes57 Ekspert
07. maj 2009 - 15:16 #1
kan man evt preloade billedet? noget som http://www.htmlite.com/JS020.php
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
08. maj 2009 - 23:19 #2
Nej det vil ikke virke da antallet af billeder er for stort til at preloade. Det er et album side vi snakker om hvor der forhåblig vis komme til at være 1000+ billeder.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2009 - 16:54 #3
et lille javascript der autostarter ved sideload, og kalder din routine efter 5 sek.
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
20. juli 2009 - 13:00 #4
claes57 kan du ikke skrive noget som et svar så vi kan lukke denne tråd.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. juli 2009 - 14:04 #5
bare luk...
Avatar billede doomstone-dk- Nybegynder
20. juli 2009 - 17:41 #6
ok lukker