Avatar billede x-lars Novice
07. maj 2009 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slet rækker med celler, som indholder "Total: "

Hej X'perter!

Har brug for en makro, der løber B-kolonnen igennem. Hvis en givet celles indbold begynder med "Total: ", skal hele denne række og de fire næste slettes.

Excel 2003 på Win XP Pro

På forhånd tak.
Avatar billede rexden1 Nybegynder
07. maj 2009 - 14:50 #1
Denne kode virker:

Dim i As Variant

For i = 1 To 65000
    If Cells(i, 2).Value = "Total:" Then
        Range(Cells(i, 2), Cells(i + 4, 2)).EntireRow.Delete
    End If
Next i
Avatar billede x-lars Novice
07. maj 2009 - 15:32 #2
Hej

Den ser fin ud, men søger kun efter celler med et indhold, der er lig med "Total:". Dem jeg søger efter, starter med dette, men indeholde yderligere tekst. Så det må vel være noget i retnig af :
If Left(Cells(i, 2), 7).Value = "Total: " Then

Men det får den til at fejle med et "Object required"
Avatar billede rexden1 Nybegynder
07. maj 2009 - 16:13 #3
Ny kode:

Dim i As Variant

For i = 1 To 65000

    If Left(Cells(i, 2), 6) = "Total:" Then
        Range(Cells(i, 2), Cells(i + 4, 2)).EntireRow.Delete
    End If
Next i