Avatar billede ofirpeter Nybegynder
06. maj 2009 - 17:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Simpel formvalidering i javascript

Hej Eksperter,
Jeg ønsker at tjekke for om et givent input felt er udfyldt når man klikker på en submit knap.

Hvis feltet ikke er udfyldt skal teksten "Udfyld" komme til syne ved siden af input boxen. Vil altså gerne undgå en alert box.

Forestiller mig noget ala dette:

<script>

function tjek{
if(name.value = ""){
document.getElementById('div').VIS
} else {
kør submit
}

</script>

<form>
<input type='text' name='navn'><div style='display:none' id='div'>Udfyld</div>
<input type='submit' name='knap' onclick="tjek()">
</form>
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
07. maj 2009 - 11:03 #1
Bumb
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
07. maj 2009 - 12:45 #2
Når du anvender en div, vil den jo ikke komme til at stå ved siden af dit input-element, men ellers skal du jo sætte dit element tilbage til den oprindelige værdi (block for div eller fx inline for en span).

document.getElementById('div').style.display = "block";
eller
document.getElementById('span').style.display = "inline";
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
13. januar 2011 - 13:47 #3
Svar gerne kinderaeg
Avatar billede kinderaeg Nybegynder
14. januar 2011 - 08:08 #4
Svar.
Nu er det jo godt nok et par dage siden, men jeg håber det løste dit problem ;)