Avatar billede x-pander Nybegynder
06. maj 2009 - 17:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Updatepanel, triggers osv.

Hej.

Jeg er kommet nogenlunde igang med AJAX til asp.net i Visual Studio 2008, men jeg mangler lidt helt grundlæggende information. Jeg synes altid der bliver slynget mange ting ind i hjælpen fra Microsoft, istedet for at lave overskuelige hjælpefiler.

Så nu spørger jeg altså her. Et UpdatePanel, kan det arbejde sammen med en asp:ImageButton? Det er den eneste link-agtige kontrol jeg kan nå fra min code-behind synes jeg. Der kan jeg så fyre en label.visible=true af når der bliver klikket på linket. Det virker også fint. Men hvornår skal jeg inkludere ContentTemplate og Triggers. Og hvor skal updatepanelet overhovedet være sat henne?

Jeg kan ikke få det til at opdatere uden at lave et postback, det er problemet helt simpelt.

En kort forklaring og en løsning på mit problem, kunne være meget rart.

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
06. maj 2009 - 17:49 #1
mange spørgsmål og svært at gennemskue uden at kende dit setup men;

- et updatepanel skal placeres omkring det der skal opdateres og intet andet. et scenarie kunne være;

//menu
<updatepanel>
  <contenttemplate>
    //indhold
  </contenttemplate>
</updatepanel>

- du kan benytte alle kontroller til et updatepanel så længe kontrollen kan poste tilbage.

- placerer du trigger-kontrollen inden i panelet behøver du ikke at sætte <triggers> men ligger den udenfor har du behov for den. du kan se et godt eksempel her; http://www.codegod.de/WebAppCodeGod/UpdatePanel-and-Triggers-with-ASP-NET-AJAX-AID282.aspx

Hvis ikke du allerede har set det er dette en ret god side; http://www.asp.net/Ajax/
Avatar billede x-pander Nybegynder
11. maj 2009 - 16:26 #2
Hej igen.

Altså jeg har som sådan fået det til at virke nu, bare uden AJAX. For siden blinker som den ellers bare ikke må når nu det er en drop-down menu jeg vil lave med det her.
Så funktionen kører, bare ikke uden at siden refresher.

Hvordan kan jeg tjekke at ImageButton poster tilbage?

På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
11. maj 2009 - 18:06 #3
hvis du klikker på din button og siden opdaterer så har du lavet en postback - men det er svært at vide hvad der går galt i din ajax, for selvom det selvfølgelig kan drille så lyder dit setup til at være forholdsvis lige til.
Avatar billede x-pander Nybegynder
17. maj 2009 - 18:31 #4
Nå jeg fandt endelig ud af det.

Der skal bruges to updatepanels og to content templates. Men vigtigst af alt, er det at sætte EnablePartialRendering="1" i scriptmanageren, ellers virker det ikke det mindste.

Så ellers tak for hjælpen.