Avatar billede elohim Nybegynder
06. maj 2009 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

speciel visning fra table

hejsa.
Jeg har en db med forskellige vare på et lager.
jeg gemmer hvergang der er købt en vare, så der kan godt være flere af de samme vare nr i denne table.

Så laver jeg en sum visning af pris for alle disse typer vare sorteret på varenr.
sådan
$kostpris = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(kostpris) FROM xxlager WHERE varenr ='$varenr'"),0) or die(mysql_error());

det virker fint, men hver klikker på "næste" (jeg har sådan en forrige 123456 næste) under hver visning så man kan bladre i vare nr.
Problemet er at jeg har simpelthen ikke fantasi til at finde en løsning der kun viser et varenr f.eks. 3000 og så 3001 næste gang selv om der er flere varenr 3000.
nu viser den alle varenr 3000 (en ad gangen)

Jeg håber det er til at forstå,, ellers spørg.
Hilsen Ib
Avatar billede dkfire Nybegynder
06. maj 2009 - 23:24 #1
Du bliver nok nød til at vise noget mere kode, men går ud fra du nok skal ændre din variabel $varenr mellem hver sideskift.
Avatar billede elohim Nybegynder
07. maj 2009 - 10:34 #2
ja det var det der med sideskift. lidt besværlig men det fungerede.
Du får dine poing.
men kan du ikke lige hjælpe mig med anden måde at vise det på.
Jeg er ikke hardcore til for løkker.
Derfor kan du måske hjælpe mig med sådan en  ?

betingelse =
"for hvert forskelligt varenr viser jeg summen for hver indkøbt bog."

jeg har taget hvert indkøb med af samme bog, da jeg så automatisk har historikken med i db. så derfor er der flere records med samme varenr.
sådan ser det ud i db:
varenr(3000) peterhaleløs - antal købt = 10 den 1/2 2009
varenr(3001) madleksikon - antal købt = 20 den 5/2 2009
varenr(3000) peterhaleløs - antal købt = 50 den 1/3 2009
varenr(3001) madleksikon - antal købt = 25 den 10/2 2009
varenr(3000) peterhaleløs - antal købt = 20 den 1/5 2009

osv.

så det jeg vil vise nu er lager indholdet PT.
madleksikon - antal på lager = 45
peterhaleløs - antal på lager = 80

hilsen Ib
Avatar billede dkfire Nybegynder
07. maj 2009 - 17:57 #3
Jeg bliver nød til at vide lidt mere om din struktur af tabellen i databasen, hvilke felter indeholder den ?

Vi du gerne have listet dem alle på samme side ?
Avatar billede elohim Nybegynder
08. maj 2009 - 13:21 #4
intet spørgsmålet er annuleret