Avatar billede superdreng Nybegynder
06. maj 2009 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Læs simpel XML med PHP

Hej Experter

Nu har jeg prøvet i noget tid at læse et simpelt tal fra et XML feed men det kan simpelt hen ikke lykkes hvad jeg prøver.

Har prøvet disse to:
<?php
$xmltext = join(file("http://www.trynt.com/google-pagerank-api/v1/?u=pctricks.dk"), "");
$xmlobj = simplexml_load_string($xmltext);
print_r($xmlobj);
echo "hejsa";
print $xmlobj->pagerank;
?>
-----------------------------------------
<?php
$xmlDoc = new DOMDocument();
$xmlDoc->load("http://www.trynt.com/google-pagerank-api/v1/?u=pctricks.dk");

$xmlDoc->saveXML();
$myId = (string)$xmlDoc->Pagerank;
echo $myId;
?>

Hvad er der galt med en af disse to scripts?

Mange tak for hjælpen!

Hilsen Kevin
Avatar billede superdreng Nybegynder
06. maj 2009 - 11:47 #1
Sådan ser XML feede ud:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<Trynt>
  <Pagerank>3</Pagerank>
</Trynt>
Avatar billede acore Ekspert
06. maj 2009 - 12:28 #2
Det første script virker fint hos mig hvis du udskifter "pagerank" med "Pagerank" (stort p) i sidste udskrift.

Hvis det slet ikke virker kan det være fordi du kører PHP4 - den blev først implementeret i PHP5 så vidt jeg husker. Men du skriver ikke så meget om hvad der rent faktisk sker.
Avatar billede superdreng Nybegynder
07. maj 2009 - 13:35 #3
Fedt, tak for hjælpen! Irretende at det kun handler om et lille bogstav er stort eller lille. Hvor siger den ikke en fejl?

men smid et svar! :-)
Avatar billede acore Ekspert
19. maj 2009 - 10:03 #4
Tja, det kan komme an på dine error settings. Du kan prøve med at indsætte

error_reporting(E_ALL);

først i koden.