Avatar billede arnebalsby Nybegynder
06. maj 2009 - 05:56 Der er 4 kommentarer

Dedicated server hosting i udlandet.

Hej.

Jeg har kig på didicated server hosting i udlandet.

Jeg kan ikke forstå hvorfor trafik priserne er så meget dyrere i danmark end i udlandet.

Hos www.iweb.com kan man få en god server med windows 2008 og 1500GB trafik for ca 650/mdr. Og du har også ubegrænset trafik på 10mbit/s ret billigt.

I Danmark host f.eks. plushost.dk koster deres største trafik pakke alene uden serveren 745 kr for 500 GB plus 10kr/GB.

Hvorfor er priserne så forskellige, gør det en stor forskel om man hoster ting til europa i Canada eller USA ?

Er der nogen der har viden om f.eks. iweb.com eller andre store hosting udbydere.

Mvh
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. maj 2009 - 11:27 #1
Der er en anden prisstruktur i DK også er konkurrencen nok bare ikke så stor, der er nogle store hostingcentre, men ikke vildt mange i DK og langt de fleste udbydere ligger jo de samme steder.

Hvis det ikke er spilservere som du skal hoste, men alm. website/db så burde der ikke være den store forskel, der er naturligvis lidt længere og lidt mere svartid, men ikke vildt.

Ellers kan jeg anbefale uk2.net som er ret gode og forholdvis billige.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
06. maj 2009 - 12:16 #2
Jo tak.

uk2.net har indnu billigere trafik, Windows 2003 med 10.000 GB/mdr for ca 800/mrd.

UK må jo også ligge mere midt imellem Europa og USA, så at svartiden til begge steder blir ok.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
06. maj 2009 - 12:43 #3
Det ser godt nok lækkert ud hos uk2.net, det blir nok et farvel til www.plushost.dk selvom de egentlig har tjent mig godt, og været super stabile.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. maj 2009 - 15:01 #4
Held og lykke med dem :)