Avatar billede no_doubt Nybegynder
05. maj 2009 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Overskrifter på order by

Hvordan får man overskrift på en sortering således at det nuværende

Anders
Børge
Christian bliver til

A
Anders

B
Børge

C
Christian

OSV
Avatar billede slapstick Nybegynder
05. maj 2009 - 21:20 #1
<%
firstChar = ""
Do While Not Rs.Eof
    If firstChar = UCase(Left(Rs("navn"), 1)) Then
        Response.Write(Rs("navn") & "<br>")
    Else
        If Not (firstchar = "") Then
            Response.Write("<br>")
        End If
        firstChar = UCase(Left(Rs("navn"), 1))
        Response.Write(firstChar & "<br>" & Rs("navn") & "<br>")
    End If
    Loop
Rs.MoveNext
%>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
06. maj 2009 - 07:17 #2
Og når scriptet pt ser ud som følger?

<%

    rsCommon.Open "SELECT tblClub.Club_ID, Club_Name, AVG((Rating1 + Rating2 + Rating3 + Rating4) / 4) AS Rating FROM tblClub LEFT JOIN (SELECT * FROM tblClubReview WHERE Status = 1) tblCR ON tblClub.Club_ID = tblCR.Club_ID GROUP BY tblClub.Club_ID, Club_Name order by Club_Name", adoCon

    Dim strRating

    Do While Not rsCommon.EOF

        dblRating = rsCommon("Rating")

        'strRating = FormatRating(dblRating)

        If (IsNull(dblRating)) Then
            strRating = "Ingen bedømmelser"
        Else
            strRating = FormatRating(dblRating)
        End If

        'Response.Write "<tr><td><a href=""golfbaner.asp?vis=" & rsCommon("Club_ID") & """>" & rsCommon("Club_Name") & "</a></td><td>" & strRating & "</td></tr>"

        rsCommon.MoveNext
    Loop

    rsCommon.Close

End If

%>
Avatar billede slapstick Nybegynder
06. maj 2009 - 09:45 #3
<%
rsCommon.Open "SELECT tblClub.Club_ID, Club_Name, AVG((Rating1 + Rating2 + Rating3 + Rating4) / 4) AS Rating FROM tblClub LEFT JOIN (SELECT * FROM tblClubReview WHERE Status = 1) tblCR ON tblClub.Club_ID = tblCR.Club_ID GROUP BY tblClub.Club_ID, Club_Name order by Club_Name", adoCon
Dim dblRating, strRating, firstChar
firstChar = ""
Do While Not rsCommon.EOF
    dblRating = rsCommon("Rating")
    If (IsNull(dblRating)) Then
        strRating = "Ingen bedømmelser"
    Else
        strRating = FormatRating(dblRating)
    End If
    If firstChar = UCase(Left(rsCommon("Club_Name"), 1)) Then
    Response.Write "<tr><td><a href=""golfbaner.asp?vis=" & rsCommon("Club_ID") & """>" & rsCommon("Club_Name") & "</a></td><td>" & strRating & "</td></tr>"
    Else
        firstChar = UCase(Left(rsCommon("Club_Name"), 1))
    Response.Write "<tr><td colspan=2 align=left><b>" & firstChar & "</b></td></tr>"
    Response.Write "<tr><td><a href=""golfbaner.asp?vis=" & rsCommon("Club_ID") & """>" & rsCommon("Club_Name") & "</a></td><td>" & strRating & "</td></tr>"
    End If
    Loop
rsCommon.MoveNext
%>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
06. maj 2009 - 13:22 #4
Som giver

Response object error 'ASP 0251 : 80004005'

Response Buffer Limit Exceeded

/golfbaner/golfbanernew.asp, line 0

Execution of the ASP page caused the Response Buffer to exceed its configured limit.