05. maj 2009 - 14:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Haves adresseetiketter i Word doc 7 x 3 etiketter ønskes flettefil i excel

jeg har modtaget en doc-fil med adresser flettet til word doc for udskrift som 7 x 3 etiketter
- jeg vil gerne kunne trække disse oplysninger ud og bruge til brevfletning (invitation til 120 mennesker
- i stedet for at sætte en label på en konvolut ville jeg gerne sende en personlig invitation til hver enkelt

kan jeg trække oplysningerne ud af hver adresse ( etiket) og få dem lagt i en excelfil og så flette dem igen med min personlige invitation ???
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2009 - 17:35 #1
Via en VBA-rutine kan det lade sig gøre - er i gang med et eksemel.

Vender tilbage..
Avatar billede supertekst Ekspert
05. maj 2009 - 18:19 #2
Rem Koden anbringes i ThisDocument (Alt+F11) i Worddokumentet
Rem Tabellen i Word traverseres og de linier i en adresse skrives i en semikolon-
Rem separeret tekstfil. Denne importeres så i Excel for brevfletning.
Rem
Rem Koden igangsættes fra Word Alt+F8 - afspil makroen "overførFraWordTilTextFil
Rem
Rem Textfilen importeres i Excel: Data / Importer eksterne data / importer - udpeg filen ;-separeret
Rem ================================================================================================
Sub overførFraWordTilTextFil()
Dim antalRæk, antalTabeller, adr As Variant, linje As String
    Open "c:\adressefil.txt" For Output As #1          '<<------ kan justeres

    antalTabeller = ActiveDocument.Tables.Count
    With ActiveDocument
        For tabel = 1 To antalTabeller
            antalrækker = .Tables(tabel).Rows.Count
            For række = 1 To antalrækker
                For kolonne = 1 To 3
                    adresse = .Tables(tabel).Cell(række, kolonne)
                    adr = Split(adresse, vbCr)

                    linje = ""
                    For ix = 0 To UBound(adr) - 1
                        If ix < UBound(adr) - 1 Then
                            linje = linje + adr(ix) + ";"
                        Else
                            linje = linje + adr(ix)
                        End If
                    Next ix

                    Print #1, linje

                Next kolonne
            Next række
        Next tabel
    End With

    Close #1
    MsgBox ("Tekstfilen er opbygget")
End Sub
06. maj 2009 - 12:48 #3
Jeg kipper med flaget - det virker herren hjælpemig
det var rigeligt 30 point værd - hvis det er for lidt undskylder jeg, jeg er helt grøn i dette forums spilleregler
Avatar billede supertekst Ekspert
06. maj 2009 - 13:01 #4
Det er ok - da du faktisk også flager på min fødselsdag - så er 30 fint...
08. maj 2009 - 12:37 #5
HEJ IGEN

Hvad så, hvis der er 8 x 3 labels pr side  jeg har testet den, men den henter ikke alle adr ind
08. maj 2009 - 12:38 #6
- jeg glemte lige 7x3 kører ok
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2009 - 13:02 #7
Skal se på det.....
Avatar billede supertekst Ekspert
08. maj 2009 - 15:07 #8
Har testet med et dokument med 2 tabeller - første 7 x 3 på næste side 8 x 3 - alle adresser blev overført til tekstfilen/regneark.

Får ikke tid i næste uge, men derefter kan du evt. sende det Worddokument,der ikke vil lykkes. (e-mail under min profil)