Avatar billede qdh Nybegynder
07. juli 2001 - 23:38 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fryser i spil

Jeg har installeret win2k - men den fryser når jeg kører OpenGL fx i Counter-Strike

jeg har installeret de nyeste drivere og mit grafikkort er Riva TNT2

PC - 700 Mhz
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:41 #1
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2001 - 23:42 #2
Prøv:

http://www.rasmus.hjem.wanadoo.dk/uc/download.htm

Nummer 2 fil du kan downloade!
Avatar billede teknik Juniormester
07. juli 2001 - 23:42 #3
Når PC\'en fryser i Open_gl, så er det tit fordi grafikkortet bliver rigeligt varmt...
Hvis det er indenfor de senere dage, hvor rumtemperaturen har været ekstremt høj, så kan det let være det.

Andre Ideer:
1. Installer nyeste DirectX
2. Skift mellem Drivere fra Nvidia(detonator) og driverne fra skærmkortsproducenten.
Avatar billede zycho Nybegynder
07. juli 2001 - 23:44 #4
goulduck > Hmm.....Kender du ejeren bag den side ??? Det gør jeg........Altså Rasmus
Avatar billede teknik Juniormester
07. juli 2001 - 23:46 #5
En nem måde at se, om problemet skyldes for varmt grafikkort er at clocke kortet ned.
Det kan gøres med Powerstrip,k som kan hentes her: http://www.tweakup.dk/filearea/video/pstrip.exe
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. juli 2001 - 23:48 #6
zycho> Nope, kender ham ikke. Fandt det på en søgning her inde.
Avatar billede makse Nybegynder
07. juli 2001 - 23:49 #7
Er det kun i OpenGL? Så prøv den her fix, http://www.geforcefaq.com/files/fixglimperror2k.reg

Eller så opdater med SP2.
Avatar billede teknik Juniormester
07. juli 2001 - 23:53 #8
Trykfejl:...powerstrip,k  ?? skulle blot have stået Powerstrip

En anden mulighed i de her dage er et generelt overophedet system, check at dine blæsere faktisk kører, og køleflader m.v. er fri for støv og snavs.
Rens dem om nødvendigt med en børste eller trykluft.

...de nyeste drivere...hvad er det for nogen ?? - producent? versions nr.

- tror dogstadig mest på den med lunt grafikkort...Nvidia\'s Chips har altid døjet lidt med at de bliver presset til tæt på grænsen af deres ydeevne, og derfor kører temmelig hot, selv i et køligt rum.
Avatar billede makse Nybegynder
08. juli 2001 - 00:00 #9
Avatar billede simonvalter Praktikant
08. juli 2001 - 11:01 #10
prøv denne driver .. nyeste detonator
http://www.tweak.dk/nvidia/w2k1290.zip

eller måske den her
som er en ny detonator til lidt ældre kort som feks TNT 2
http://www.tweak.dk/nvidia/w2k803.zip
Avatar billede qdh Nybegynder
15. juli 2001 - 13:12 #11
Er I sikre på at en registreringsdatabase-fil kan lave det?

Den fryser totalt efter 10 sekunder eller sådan noget, og man bliver nødt til at bruge On/Off knappen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. juli 2001 - 13:14 #12
Jeg ved det ikke - jeg har aldrig haft problemet!
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. juli 2001 - 21:45 #13
På siden:
http://www.ntcompatible.com/rb.shtml

Fandt jeg dette:
Windows 2000 drivers
based on the NVidia reference drivers 3.36 found at
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/agp/v6600/w2k-356.zip

Håber det hjælper
Avatar billede qdh Nybegynder
21. juli 2001 - 21:20 #14
eric-pedersen > den siger file not found
Avatar billede iziqio Nybegynder
24. juli 2001 - 17:44 #15
Prøv forskellige drivere evt, flytte de nærmeste kort (netværks kort og lign) måske gør de at lufte ikke kan komme til ? Du kan evt montere en xtra cooler på kortet.
Avatar billede ost Nybegynder
03. august 2001 - 20:22 #16
Svaret er Detonator, men der er 2 versioner, så tjek lige at du får den rigtige. Hvis kortet er lidt ældre, så er det ikke 12.90 du skal have.
Du må ikke bruge kort-producentens (formentligt ASUS ?) egen drivert, de stinker.
Avatar billede simonvalter Praktikant
07. august 2001 - 19:48 #17
tak :)