Avatar billede elohim Nybegynder
04. maj 2009 - 18:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

blur til et input felt

Hejsa, jeg har nogle input felter i en form, som jeg indsætter noget i automatisk når brugeren trykker på en knap.
men bruger må ikke kunne rette i disse felter ved at skrive noget andet, kun se dem.

Jeg har prøvet onblur og disabel af input felt, men det virker ikke.

er der en der har en løsning til PHP
Avatar billede morpheus Nybegynder
04. maj 2009 - 18:15 #1
<input type="text" name="test" value="Dette er en test - kan ikke rettes" disbaled="disbaled" disabled">

Har du prøvet det her?
Avatar billede yHec Novice
04. maj 2009 - 18:19 #2
Det er nok en god idé at skrive "disabled" istedet for "disbaled"... ;-)

/y
Avatar billede elohim Nybegynder
04. maj 2009 - 20:04 #3
ja det har jeg prøvet og det virker også at man ikke kan skrive i feltet, men den sender det heller ikke videre med POST det der står der.
jeg trykker på en knap hvor jeg har valgt noget i en dropdown liste.
Det som denne liste repræsentere vises fra DB i disse felter, så langt så godt, men jeg ville forhindre brugeren i at skrive noget andet i felteren.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. maj 2009 - 21:02 #4
Hvad så med:

<input type="text" name="test" value="Dette er en test..." readonly="readonly" />
Avatar billede morpheus Nybegynder
04. maj 2009 - 21:44 #5
Ellers så laver du bare en <input type="hidden" med samme name og value ... Lidt dobbelt... men hva, det virker vel lige så godt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
04. maj 2009 - 21:49 #6
Du kunne også gemme info i en session, printe dem som helt normal html:

echo '<b>' . $_SESSION['husk_mig'] . '</b>';

og så senere gemme $_SESSION['husk_mig'], når du skal gemme den.
Avatar billede elohim Nybegynder
05. maj 2009 - 12:26 #7
send et svar til din readonly, det virkede tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2009 - 12:32 #8
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
05. maj 2009 - 13:19 #9
Takker for point.