Avatar billede vis_dk Nybegynder
04. maj 2009 - 14:52 Der er 5 kommentarer

WSSecurityException og NoSuchProviderException

Hej,

Jeg har et Java program der gør brug af en del sikkerhedsrelaterede teknologier (Såsom WS-Security og OCSP).

Jeg starter og stopper programmet ofte, og mit problem er, at jeg sommetider får nedenstående exceptions. Dette sker især, hvis jeg starter programmet hurtigt igen efter at have lukket det ned.

Caused by: org.apache.ws.security.WSSecurityException: An unsupported signature or encryption algorithm was used (unsupported key transport encryption algorithm: No such algorithm: http://www.w3.org/2001/04/xmlenc#rsa-oaep-mgf1p)
    at org.apache.ws.security.util.WSSecurityUtil.getCipherInstance(WSSecurityUtil.java:689)
    at org.apache.ws.security.message.WSSecEncryptedKey.prepareInternal(WSSecEncryptedKey.java:195)
    at org.apache.ws.security.message.WSSecEncrypt.prepare(WSSecEncrypt.java:260)
    at org.apache.rampart.builder.AsymmetricBindingBuilder.doSignBeforeEncrypt(AsymmetricBindingBuilder.java:510)
    ... 10 more

og:

Caused by: java.security.NoSuchProviderException: no such provider: BC
    at sun.security.jca.GetInstance.getService(Unknown Source)
    at sun.security.jca.GetInstance.getInstance(Unknown Source)
    at java.security.Signature.getInstance(Unknown Source)
    at org.bouncycastle.ocsp.BasicOCSPResp.verify(Unknown Source)
    at dk.certifikat.ocsp.client.OcspCertificateResponse.verifySignature(OcspCertificateResponse.java:104)
    ... 9 more

Hvad kan grunden til disse exceptions være?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. maj 2009 - 14:58 #1
kunne det være at når du lukker din virtual machine, så begynder den at rydde op efter sig selv, lukker nøgler og lignende, og når du så starter en anden op meget hurtigt efter, så er den bagvedliggende virtualmachine for den gamle ikke færdig med at rydde op, og har derfor ikke sluppet dine nøgler og lignende?
Sikkerheden ligger jo i et lag for sig selv, til dels uden for virtual machine (så vidt jeg husker)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. maj 2009 - 04:10 #2
Caused by: java.security.NoSuchProviderException: no such provider: BC

antyder at der mangle en JCE provider. Og BC kunne være en forkortelse for BouncyCastle.

Google bekræfiger at det er problemet og har diverse løsninger:

http://www.nabble.com/programmatically-adding-provider-entry-in-the-java.security-file-td16156894.html

http://forums.sun.com/thread.jspa?threadID=581327
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2009 - 04:43 #3
vis_dk ?
Avatar billede vis_dk Nybegynder
04. juli 2009 - 13:07 #4
Det mærkelig er, at det kun sker nogle gange ved opstart. Hvis WSSecurity fejlen kommer skal jeg blot genstarte programmet og fejlen forsvinder.

NoSuchProvider fejlen sker ved de første 1-2 web service kald og forsvinder herefter.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
04. juli 2009 - 13:35 #5
du svarer jo ikke rigtig på at om du har prøvet løsningsforslagene?